پژوهشگران به نهمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان فراخوانده شدند

شیراز – ایرنا - مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز نهمین همایش ملی کودک و نوجوان را با موضوع «بررسی بازنمایی و جایگاه خانواده در ادبیات کودک و نوجوان» فراخوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: یکی از مجراهای تأثیر ادبیات کودک بر مخاطب نوع بازنمایی‌هایی است که این آثار از واقعیت جامعه به این مخاطب ارائه می‌دهند.

سعید حسام‌پور اظهار کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین واقعیت‌های اجتماعی و هسته‌ اصلی جامعه و زندگی کودک و نوجوان را تشکیل می‌دهد.

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز نهمین همایش ملی کودک و نوجوان توضیح داد: این‌که تا چه اندازه تنوع شکل‌ها و روابط گوناگون خانوادگی و نقش هر عضو خانواده در زندگی آن به کودک و نوجوان مخاطب معرفی می‌شود، نقشی مؤثر بر نوع نگاه او به خانواده دارد.

وی عنوان کرد: بررسی بازنمایی انواع خانواده در ادبیات کودک ایران (خانواده هسته‌ای، تک‌فرزندی، چندفرزندی، تک‌والدی، خانواده‌های ترکیبی)، بررسی بازنمایی نقش هر یک از اعضای خانواده و روابط هریک آنها در ادبیات کودک و نوجوان و خانواده‌های طبقات مختلف اجتماعی، فرهنگی، قومی و خانواده‌های شهری و روستایی، بازنمایی خانواده سنتی، خانواده مدرن و خانواده پسامدرن، بازنمایی نوع خانه، ساختمان و امکانات آن و مسائل و مشکلات خانوادگی، بازنمایی حضور و نقش موبایل، کامپیوتر، فضای مجازی و رسانه‌ها در خانواده و بررسی تحول بازنمایی خانواده در ادبیات کودک و نوجوان دهه‌های اخیر و مقایسه ادبیات کودک ایران از محورهای این دوره از همایش است.

پژوهشگران به نهمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان فراخوانده شدند

پژوهشگران تا ۲۹ دی ماه فرصت دارند

دبیر نهمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان ادامه داد: پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه‌ کودک و نوجوان می‌توانند چکیده‌ مقالات خود را تا ۲۹ دی‌ماه پیش رو به دبیرخانه‌ همایش، به نشانی الکترونیکی koodak@rose.shirazu.ac.irارسال کنند.

حسام‌پور گفت: چکیده‌ها تا نیمه‌ بهمن‌ماه داوری می‌شوند و مهلت ارسال اصل مقاله‌ها تا ۲۵ فروردین‌ ۱۴۰۳ خواهد بود.

به گفته او این دوره از همایش، در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha