ترویج فرهنگ دفاع مقدس با نگاه اداری نتیجه ندارد

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی مازندران گفت: تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس یک موضوع اداری نیست و باید با نگاهی فراتر از وظایف اداری و مصوبه‌های جلسات در این زمینه تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی امروز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی و هیئت امنای استانی دفاع مقدس مازندران که با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با بیان این‌که تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس یک موضوع اداری نیست، اظهار کرد: اگر قرار باشد برنامه‌های ترویجی دفاع مقدس را با نگاه اداری پیش ببریم هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیریم. کار دفاع مقدس باید با دل پیش برود، نه با نگاه و مسئولیت اداری.

وی افزود: اگر می‌خواهیم برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس کاری ماندگار انجام دهیم باید با نگاهی فراتر از وظایف اداری پیش برویم. مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خودشان در حوزه ترویج فرهنگ منور ایثار و شهادت پیشگام شوند؛ تا زمانی که چنین نگاهی نداشته باشیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: باید ببینیم در مسئولیت‌ها و وظایف دستگاه‌های اداری‌مان برای حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس چه اندازه سهم در نظر گرفتیم و تلاش کردیم.

عزیززاده گرجی با اشاره به میزبانی مازندران از پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: همه دستگاه‌ها باید تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های مرتبط را فراهم کنند.

وی به در پیش بودن سالروز شهادت سردار سلیمانی هم اشاره کرد و افزود: مراسم سالگرد سردار سلیمانی را نباید در قالب یک برنامه تقویمی ببینیم، بلکه باید نگاه تحولی و ارزشمند این شهید بزرگوار را با برنامه‌های مرتبط در جامعه ترسیم کنیم. چنین هدفی را نیز نمی‌توان با چند مصوبه و جلسه اداری محقق کرد و باید جریان‌سازی شود تا همه اقشار به ویژه نسل جدید به این حوزه ورود کنند.

ترویج فرهنگ دفاع مقدس با نگاه اداری نتیجه ندارد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اظهار کرد: نگرشی که رهبر انقلاب به دفاع مقدس دارند باید راهبرد و چراغ راه همه ما در توجه به ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس باشد. اگر تفکر بسیجی و روحیه انقلابی وجود داشته باشد اقدامات جهادی خواهد بود. تجربه نشان داده که هر وقت از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفتیم آسیب دیدیم.

عزیززاده گرجی افزود: به فرمایش رهبر انقلاب، دفاع مقدس باعث شعله‌ورتر شدن نیروی انقلاب شد پس امروز اگر نیازمندیم که خدمت‌مان به مردم را شعله‌ورتر کنیم راهی نداریم جز این که با تأسی از ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه خدمت کنیم.

وی با بیان این‌که ضروری است تا گفتمان درستی از انقلاب ذیل فرمایشات رهبر انقلاب باید شکل بگیرد، تصریح کرد: باید در این حوزه ساز و کار حضور مردم و مردمی شدن فعالیت‌ها را فراهم کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به تولید آثار ارزشمند فرهنگی و هنری مرتبط با دفاع مقدس در مازندران، خواستار معرفی این آثار و توزیع مناسب آن‌ها در جامعه شد و گفت: تولیدات فاخر و ارزشمندی در زمینه دفاع مقدس داریم که باید برای جامعه معرفی شوند. باید ببینیم همین تولیدات را چطور می‌توانیم در اختیار مخاطب قرار دهیم. با تولید آثار جدید مخالف نیستیم اما تولیدات قبلی هنوز به طور گسترده برای جامعه معرفی نشد و جا دارد که اقداماتی برای شناساندن این تولیدات فاخر فرهنگی انجام شود.

به گزارش ایرنا، مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha