الهلال - نساجی؛ فرصتی برای وداع آبرومندانه با لیگ قهرمانان آسیا

ساری - ایرنا - تیم فوتبال نساجی مازندران امشب در آخرین مسابقه آسیایی‌اش روی چمن ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض به مصاف نیمار و یارانش در تیم پرستاره الهلال می‌رود تا با ارائه یک بازی باکیفیت در حد توانش، وداعی آبرومند با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و از این رقابت‌ها خداحافظی کند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، حضور تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ قهرمانان آسیا امشب در ریاض و مصاف با آبی‌پوشان ریاض به پایان می‌رسد و سید مهدی رحمتی و شاگردانش که ۲ مسابقه قبل‌تر حذف‌شان از رقابت‌ها قطعی شده بود، در یک مسابقه کاملا تشریفاتی قصد دارند آخرین فرصت برای ارائه نمایشی مناسب و قابل دفاع در آوردگاهی بین‌المللی را غنیمت بشمارند و بهتر از پنج بازی اخیرشان ظاهر شوند.

۲ مسابقه باقیمانده از گروه D رقابت‌ها از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب برگزار می‌شود که الهلال عربستان در ریاض میزبان نساجی ایران است و مومبای سیتی هند نیز در خانه از نوبهار ازبکستان میزبانی می‌کند. تکلیف تیم‌های اول و دوم این گروه مشخص شده است. با این توضیح که نوبهار ازبکستان برای رقابت با تیم‌های دوم سایر گروه‌ها و مسجل کردن صعود به مرحله بعدی مسابقات فقط به برد فکر می‌کند، اما در مسابقه الهلال و نساجی حساسیتی از نظر امتیازی وجود ندارد و ۲ تیم فقط برای اثبات شایستگی‌ها و توانمندی‌های‌شان به مصاف هم می‌روند.

نساجی که امسال نخستین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد، از پنج مسابقه‌ای که برگزار شد ۲ برد مقابل تیم ضعیف هندی این گروه به دست آورد و با ۶ امتیاز در رتبه سوم جدول این گروه قرار دارد. با توجه به ۱۰ امتیازی بودن نوبهار ازبکستان، حتی پیروزی نساجی در مسابقه امشب با الهلال که غیرقابل انتظار است هم کمکی به صعود نساجی نمی‌کند. بنابراین مهم‌ترین انگیزه رحمتی و بازیکنان تیمش کسب تجربه از تقابل با یک تیم قدرتمند، ارائه یک بازی آبرومند و ثبت تصویری جنگنده از نساجی برای بینندگان این مسابقه بین‌المللی است.

رحمتی و بازیکنانش که در مسابقه رفت ۳ – ۰ شکست خوردند، برای مسابقه امشب کار دشواری در پیش دارند. آن‌ها در مسابقه رفت دست‌کم تا پیش از ۱۰ نفره شدن‌ نشان دادند که حریف دست و پا بسته‌ای برای کهکشانی‌های قاره کهن نیستند و حتی تا مرز گلزنی و لرزاندن تیر دروازه الهلال نیز پیش رفتند. شاید اگر کمی شانس و البته باتجربگی چاشنی بازی نساجی‌چی‌ها در مسابقه رفت می‌شد، می‌توانستند خاطره بهتری از آن مسابقه برای خودشان ثبت کنند. امشب برای نساجی این فرصت وجود دارد که با ارائه همان بازی جسورانه و به کارگیری تجربه‌هایی که از پنج مسابقه آسیایی‌شان به دست آوردند، نمایش بهتر و جسورانه‌تری مقابل الهلال داشته باشند.

الهلال - نساجی؛ فرصتی برای وداع آبرومندانه با لیگ قهرمانان آسیا

سه غایب در ترکیب نساجی

البته نساجی در مسابقه امشب سه بازیکن اثرگذار را نمی‌تواند در اختیار داشته باشد و همین نکته می‌تواند برای این تیم مشکل‌ساز شود. محمدرضا عباسی به دلیل آسیب‌دیدگی، رشید مظاهری به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا و امیرمهدی جان ملکی به دلیل محرومیت نمی‌توانند نساجی را در مسابقه امشب همراهی کنند.

مهم‌ترین غیبت امشب برای نساجی درون دروازه این تیم مشاهده می‌شود. رشید مظاهری سنگربان باتجربه تیم ایرانی به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا نتوانست همراه با تیم عازم عربستان شود و قرار است حسین خطیر دروازه‌بان جوان نساجی که در مسابقه قبلی مقابل مومبای سیتی هند نخستین تجربه آسیایی‌اش را ثبت کرد از دروازه نساجی در مقابل نیار و یارانش دفاع کند.

غیبت مظاهری در مسابقه امشب حتما به چشم هواداران الهلال نیز خواهد آمد. سنگربان نساجی در مسابقه رفت با حکت جوانمردانه‌ای که نشان داد به شدت مورد توجه و تشویق هواداران الهلال قرار گرفت و در صورتی که امشب در ورزشگاه حضور داشت حتما با تشویق الهلالی‌ها مواجه می‌شد. در هر حال مظاهری امشب در مسابقه حضور ندارد و خطیر مهم‌ترین تجربه فوتبالی‌اش را قرار است کسب کند.

احتمال غیبت دو ستاره الهلال نیز در مسابقه امشب وجود دارد. الکساندر میتروویچ ستاره گلزن الهلال در مسابقه این تیم مقابل النصر دچار مصدومیت جزئی شده و این احتمال وجود دارد که با توجه به قطعی بودن صعود و سرگروهی و نیاز نداشتن الهلال به فشار در تقابل با نساجی، از میتروویچ استفاده نشود. مالکوم برزیلی هم به گفته ژسوس ممکن است به دلیل احساس درد و ضرورت نداشتن حضورش در ترکیب مقابل نساجی در دیدار امشب به میدان نرود.

الهلال - نساجی؛ فرصتی برای وداع آبرومندانه با لیگ قهرمانان آسیا

موقعیت خاص برای آزادی

این مسابقه برای یکی از بازیکنان نساجی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. محمدرضا آزادی مهاجم جوان نساجی که در حال حاضر گلزن‌ترین بازیکن ایرانیِ حاضر در این فصل از لیگ قهرمانان آسیاست امشب فرصت دارد تا آمار گلزنی خود را بهبود ببخشد.

آزادی در پنج مسابقه اخیر نساجی در لیگ قهرمانان آسیا چهار گل به ثمر رسانده و آمار قابل دفاعی از خود ثبت کرده است. او در این رقابت‌ها دروازه مومبای سیتی هند و نوبهار ازبکستان را باز کرده و اگر بتواند در مسابقه امشب توپ را از خط دروازه الهلال نیز عبور دهد، با خاطره‌ای فراموش نشدنی حضورش در این رقابت‌ها را به پایان می‌رساند.

فاصله دو تیم از نظر فنی زیاد است. این را نه فقط از جایگاه‌شان در جدول گروه D مسابقات، بلکه از رتبه‌ای که در جدول لیگ کشورشان دارند نیز می‌توان دریافت. الهلال با اختلاف هفت امتیازی نسبت به تیم دوم لیگ عربستان قاطعانه صدرنشین است و نساجی در رتبه پانزدهم جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر قرار دارد.

اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رقم بخورد. الهلال مسابقات فشرده‌ای داشته و حتی به گفته ژسوس سرمربی پرتغالی این تیم، فرصت تمرین مناسب برای تقابل با نساجی را هم پیدا نکرده و ناچارند برنامه‌های تاکتیکی‌شان را به جای تمرین در زمین مسابقه ارائه کنند.

نساجی امشب از لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی می‌کند و مشخص نیست دوباره تا چند سال دیگر چنین فرصتی برای هواداران این تیم محبوب شمال ایران پیش بیاید که تیم‌شان را در مصاف با تیم‌های بزرگ آسیا و عرصه‌ای بین‌المللی ببینند. اما می‌تواند با ارائه یک بازی خوب، تصویری را در ذهن هوادارانش ثبت کند که تا سال‌ها باقی بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha