کرملین: رقبای روسیه به دنبال نابودی صنعت هسته‌ای مسکو بودند

تهران- ایرنا- سرگئی کرینکو معاون اول دفتر رئیس جمهور روسیه، گفت: رقبای روسیه تلاش کردند صنعت هسته‌ای ما را نابود کنند اما با ایجاد شرکت دولتی روس‌اتم، صنعت هسته‌ای روسیه نجات یافت.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، کرینکو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا ۲۴ با بیان اینکه رقبای جهانی روسیه نابودی صنعت هسته‌ای روسیه را به عنوان یک هدف برای خود تعیین کرده بودند، یادآور شد: صنعت هسته‌ای ما با تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای ایجاد شرکت دولتی هسته‌ای روس‌اتم از خطر نابودی نجات پیدا کرد.

معاون اول دفتر رئیس جمهور روسیه افزود: روس‌اتم نه‌تنها صنعت هسته‌ای روسیه را نجات داد بلکه این کشور را در زمینه صنعت هسته‌ای از مزایای منحصربه‌فردی برخوردار کرد.

کرینکو خاطرنشان کرد: هنگامی که پوتین در سال ۲۰۰۷ دستور ایجاد شرکت دولتی هسته‌ای روس‌اتم را صادر کرد، دست یافتن به رتبه اول جهانی در صنعت هسته‌ای را از اهداف این شرکت تعیین کرده بود.

به نوشته خبرگزاری تاس، در اول دسامبر ۲۰۰۷، پوتین قانونی را امضا کرد که به کار آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه خاتمه داد و با ایجاد شرکت دولتی هسته‌ای روس‌اتم، دارایی‌های آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه را به این شرکت تازه تاسیس انتقال داد.

به گزارش ایرنا، روس‌اتم یک شرکت دولتی در روسیه است که در زمینه انرژی هسته‌ای فعالیت می‌کند. نیروگاه‌های هسته‌ای روسیه زیر نظر شرکت روس انرگواتم از زیرمجموعه‌های این شرکت کار می‌کنند که از نظر میزان تولید برق هسته‌ای دومین شرکت بزرگ اروپا محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha