کیفیت هوای ارومیه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت 

ارومیه - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: طبق شاخص‌های سنجش کیفیت، هوای ارومیه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سعید موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در ارومیه طبق آخرین داده های دریافتی ۱۱۸ است افزود: در نخستین ساعت‌های بامداد روز دوشنبه نیز کیفیت هوا در ارومیه و سلماس ناسالم برای گروههای حساس بود.

وی اظهار کرد: این شرایط تا اواسط هفته جاری و رفع سکون هوای استان پایدار است و در صورت افزایش شاخص آلایندگی کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و تصمیمات لازم توسط اعضا اخذ خواهد شد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: پایداری هوا، افزایش آلاینده ها به خصوص خودرو ها و وارونگی دما علت اصلی کاهش کیفی هواست.

موسوی ادامه داد: لازم است شهروندان در چنین مواقعی از تردد های غیر ضروری در سطح شهر و نقاط پرتردداجتناب کنند.

وی توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران تنفسی و قلبی نیز تا رفع این شرایط از منزل خارج نشده و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

موسوی گفت: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل های سرد سال مرکز آن ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها در برخی نقاط مواجه است.

ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha