۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85311058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹ بیمار اوتیسمی در زنجان از بسته خدمتی بیمه سلامت بهره مند هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: هم اکنون ۴۹ بیمار اوتیسمی در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت مشخص شده و از بسته خدمتی توانبخشی بهره‌مند هستند.

سعید کرمی زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسته خدمتی تعریف شده برای بیماران اوتیسم شامل کار درمانی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری - آموزشی، مداخلات مشاوره حمایتی و مشاوره تجویز سمعک است.

وی اضافه کرد: تعرفه این بسته ها به صورت ۱۰۰ درصد در بخش دولتی و ۸۰ درصد در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت می‌شود.

کرمی خاطر نشان کرد: افراد دارای اوتیسم نشان دار شده در سامانه‌های بیمه سلامت با حمایت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بدون محدودیت سنی تحت پوشش قرار دارند.

وی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت استان معادل ۴۸۹ هزار و ۳۰۴ نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

اختلال طیف اوتیسم (ASD) نوعی اختلال رشد است که شامل نقص در تعامل و برقراری روابط اجتماعی، مشکل در پردازش و ادراک و بروز رفتارهای تکراری می‌شود.

اصطلاح طیف در این تعریف بازتاب دهنده این حقیقت است که علائم در بین افراد مختلف تفاوت دارد و از انواع و شدت متغیری برخوردار است.

علائم اوتیسم از ۲ سالگی در فرد ظاهر می‌شود و قابل تشخیص است.

اصطلاح "بیماران نشان دار" به افرادی اطلاق می شود که در سامانه بیمه سلامت مشخص شده اند و به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند.

علاوه بر سهم بیمه پایه، سهم صندوق صعب‌العلاج نیز برای این بیماران محاسبه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha