علت کوچک بودن مرغهای عرضه شده در تربت حیدریه نژاد آنهاست

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت:علت کوچک بودن مرغهای عرضه شده در تربت حیدریه نژاد آنهاست که "آرین" است و پس از اتمام دوره رشد،حجیم نمی شود.

حسین محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هم اکنون تولیدات مرغداری‌های این شهرستان از ۲ نژاد "آرین" و "راس" است که گونه نخست ایرانی و دومی انگلیسی است.

وی طول مدت رشد جوجه برای هر ۲ گونه را ۴۵ روز اعلام و اظهار کرد: نژاد آرین بعد از این مدت به اندازه نژاد راس رشد نمی کند و حجیم نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: برای آن که در شرایط تحریم به صنعت مرغداری ما فشار وارد نیاید، آنها موظف هستند بعد هر چهار دوره تولید نژاد راس، یک دوره نیز به تولید نژاد آرین بپردازند و این علت کوچکی مرغ های مرغ فروشیهای تربت‌حیدریه است.

نزدیک به سه هفته است که ویترین مرغ فروشی‌های شهرستان تربت‌حیدریه با مرغ هایی پر شده است که اندازه آنها کوچک است و این امر موجب ناخرسندی عده ای از شهروندان این خطه شده است.

همچنین رییس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی تربت‌حیدریه نیز گفت: تصور می‌کنم مردم در معرفی وزن و حجم مرغ عرضه شده، کمی اغراق کرده‌اند.

محمود رجبی افزود: البته این را هم قبول داریم عرضه مرغ با نرخ تنظیم بازار برای تولیدکنندگان به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست اما در عین حال مرغداری‌ها مجاز هستند بخش اعظمی از تولید خود را با قیمت آزاد در بازار عرضه کنند.

هم اینک ۸۵ واحد مرغداری در تربت‌حیدریه فعال است و واحدهای مرغداری این شهرستان موظف به عرضه ۸۰ درصد میزان تولید خود در این خطه بوده و ۲۰ درصد را به مشهد ارسال می‌کنند.

میزان مصرف داخلی مرغ در این شهرستان روزی ۱۲ تن است که گاه ممکن است این رقم بیشتر شود.

مرغداری‌های شهرستان تربت‌حیدریه، مرغ‌های خود را در ۲ کشتارگاه شهرستان های مه‌ولات و تربت‌حیدریه کشتار می‌کنند.

همچنین هم اکنون نزدیک به ۱۹۰ واحد صنفی دارای مجوز عرضه مواد پروتئینی در شهرستان تربت‌حیدریه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha