احداث خط دوم مترو پرند در حال انجام است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: احداث خط دوم مترو پرند در حال انجام است و با تثبیت برق این خط نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه به همراه مسعود درستی مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از مترو پرند بازدید کرد و در حاشیه این بازدید به خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به اینکه خط مترو پرند توسط رییس جمهور افتتاح شد شبکه مترو تهران ۲۰ کیلومتر افزایش یافت و لازم دیدیم بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهره‌برداری رسیده، داشته باشیم.

وی افزود: قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه‌ مترو پرند مسایل و مشکلات این خط شناسایی شود البته با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده و در بستر آن یک شهر حومه ای با ریل به تهران متصل شده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود ۳۰ کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام به بهره برداری رسیده بود، گفت: اکنون سرویس مطمئنی فراهم شده البته مردم تقاضا داشتند تا سر فاصله قطارها کاهش یابد و از آنجایی که این شهر خوابگاهی است و کسب و کار افراد در پرند است و باید در اول وقت اداری به تهران بیایند لذا ضروری است که ساعت کار این خط زودتر آغاز شود.

احداث خط دوم مترو پرند در حال انجام است

وی گفت: اولین حرکت مترو پرند ساعت ۶ صبح به سمت پرند و ساعت ۷ صبح به سمت تهران انجام می‌شود ولی عده‌ای از شهروندان تقاضا داشتند تا این سفرها زودتر آغاز شود که این تقاضای درست است زیرا یک ساعت طول مسیر است و شاید بسیاری شاید اول وقت اداری نرسند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر سر فاصله مترو ۲ ساعت است، یادآور شد: با توجه به اینکه خط مترو پرند جنبه آزمایشی دارد باید در آینده ای نزدیک با رفع کاستی‌ها شاهد این باشیم که سر فاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگن‌های جدید گفت: پیشنهاد ما این بوده که در خریدهای آتی برای خط پرند واگن ویژه‌ای سفارش داده شود زیرا مسیر سفر ۵۵ دقیقه است و مسافران این خط باید این مدت در قطار باشند که بصورت ایستاده سختی‌های بسیاری دارد و باید به در خرید ۷۹۱ واگن به سوی خرید واگن‌های با صندلی زیاد حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین باید سرعت قطارها نیز افزایش یابد این قطارها درحال حاضر ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسایل فنی افزایش یابد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود، تاکید کرد: به نظرم این اقدام به زودی انجام خواهد شد با توجه به اینکه این خط برون شهری است سرفاصله نیم ساعت منطقی خواهد بود و با ورود واگن های جدید نواقص آن مرتفع خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسافران خط مترو پرند یک طرفه هستند و صبح ها به سمت تهران و عصر به سمت پرند می‌روند و به نظر می‌رسد با توجه به دور بودن مسیر سرفاصله نیم ساعت منطقی است.

وی با تاکید بر اینکه نواقص مترو پرند جزئی هستند، افزود: این نواقص حتما در خلال بهره برداری مترو رفع خواهند شد.

به گفته وی، در حال حاضر رفت و برگشت در یک خط انجام می‌شود اما با تثبیت پست برق و احداث خط دوم که در حال انجام است مشکلات در زمان کوتاه حل خواهند شد.

تشکری هاشمی در خصوص قیمت بلیت مترو پرند گفت: بهای بلیت مترو پرند باید باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ تا ۱۶ تومان خواهد بود، این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha