۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85311329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیچگونه کمبود سوخت گاز مایع در استان زنجان وجود ندارد

زنجان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت:‌ در زمان حاضر هیچ گونه کمبود سوخت گاز مایع در استان نداریم و توزیع این فراورده به قیمت دولتی از طریق سامانه "‌سدف "‌ انجام می‌شود.

حمید حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بحث کمبود یا افزایش قیمت گاز مایع در استان مطرح نیست، افزود:‌ استان زنجان در این سوخت همواره مازاد بر تولید دارد و تراز تولید آن بالاتر از نیاز است و محدودیتی در این خصوص اعمال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه گاز مایع، ارزشمندترین فراورده سوختی موجود در وزارت نفت است، یادآور شد:‌ توزیع این سوخت اگر به درستی مدیریت و به بخش واقعی مصرف، تحویل شود منجر به شکوفایی اقتصاد، توسعه صنایع پیشرو و بهبود هوا و محیط زیست می شود.

حبیبی اظهار داشت:‌ برای هدایت گاز مایع در مسیر درست مصرف، توزیع آن در قالب سامانه الکترونیکی تعریف شده است تا مصرف کنندگان واقعی شناسایی و مدیریت شوند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ای شدن عرضه گاز مایع موجب شفافیت در مصرف گاز مایع تولیدی می شود.

حبیبی با بیان اینکه هیچ مصرف کننده ای در استان نمی تواند مدعی دسترسی نداشتن به این سوخت باشد،‌ تصریح کرد:‌ عده ای از افراد که مصرف محدودی از این سوخت دارند به دلیل ناآگاهی یا به علت کاهلی برای ثبت نام در سامانه، هنگام تهیه گاز مایع اسیر دلال ها و سودجویان می شوند و مجبور هستند سوخت مصرفی خود را با قیمت های بالاتری تهیه کنند.

وی افزود:‌ طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توزیع این فراورده باید کاملا سامانه ای انجام شود که در این خصوص با ثبت نام در سامانه، ماهانه سهمیه برای هر مصرف کننده در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می شود.

حبیبی گفت:‌ هر سرپرست خانواری که در منطقه گازرسانی شده مستقر است می تواند ماهانه تا سقف چهار عدد کپسول گاز مایع ۱۱ کیلویی را در محل تاسیسات به قیمت هر کپسول ۲۷۹ هزار ریال دریافت کند و در مناطقی که گاز رسانی انجام نشده است هر ماه با شارژ نفت سفید در کارت بانکی سرپرستان خانوار،‌ گاز مایع نیز برای آنها شارژ می شود که می توانند این فراورده را از عاملین فروش محل زندگی خود دریافت کنند.

وی تاکید کرد:‌ هر کپسول گاز مایع اگر توسط عامل توزیع و تاسیسات به نقاطی دیگر حمل و عرضه شود مبلغی نیز بابت کرایه حمل از خریدار دریافت می شود و اگر نیاز به تعویض کپسولهای قدیمی نیز باشد این امر نیز با دریافت مبلغ مربوط انجام خواهد شد.

حبیبی اظهار داشت:‌ بعد از ثبت نام در سامانه " سدف " اگر به مدت ۶ ماه به حساب کاربری مراجعه نشود این کاربری غیرفعال می شود که برای فعال شدن مجدد نیاز به مراجعه به شرکت نفت محل زندگی است که با ارایه کد ملی سرپرست خانوار دوباره کاربری فعال می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۸ هزار مشترک گاز در زنجان وجود دارد و ۴۵۰ هزار خانوار استان از این انرژی بهره مند هستند، ادامه داد:‌ سال گذشته ۱۳ هزار تن گاز مایع در سطح استان مصرف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha