اعتراض سناتور آمریکایی به انتقادات از شیوه‌های نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان

تهران-ایرنا- شبکه سی ان ان در گزارشی با اشاره به انتقادات لیندسی گراهام، سناتور تندرو جمهوری‌خواه علیه مواضع لوید آستین، وزیر دفاع دولت بایدن در مورد لزوم اجتناب رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، از حمایت جمهوریخواهان راست افراطی از رویکرد وحشیانه این رژیم برای هدف قرار دادن زنان و کودکان فلسطینی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری آمریکایی، ‌لیندسی گراهام، سناتور تندرو جمهوری‌خواه انتقادات صریحی علیه موضع‌گیری اخیر مقامات دولت بایدن در قبال حملات رژیم صهیونیستی به غزه ایراد کرد.

گراهام با "ساده لوح" خواندن لوید آستین، وزیر دفاع کشورش که گفته بود "تلفات غیرنظامی بیشتر در غزه می‌تواند بر آمار شورشیان بیافزاید" تصریح کرد که اعتمادش را به او از دست داده است.

به گزارش سی ان ان، آستین در سخنرانی روز شنبه در مجمع دفاع ملی ریگان گفته بود که رهبران اسرائیل را تحت فشار قرار داده تا ازکشتن غیرنظامیان اجتناب و از لفاظی‌های غیرمسئولانه خودداری کنند. وی خواستار جلوگیری از خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری و لزوم افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در غزه شد.
گفتنی است مواضع وزیر دفاع آمریکا در مورد لزوم اجتناب از حمله به غیرنظامیان در غزه با هدف جلوگیری از حمایت بیشتر فلسطینی‌ها از حماس ایراد شده است.
گراهام همچنین از کامالا هریس معاون رئیس‌جمهوری کشورش که روز شنبه در جریان یک کنفرانس خبری در دوبی گفته بود "بسیاری از فلسطینیان بیگناه کشته شده اند" به شدت انتقاد و تصریح کرد: جمهوری‌خواهان موافق تغییر تاکتیک‌های نظامی اسرائیل به نفع غیرنظامیان فلسطینی نیستند.
گفتنی است دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز شنبه اعلام کرد که حملات اسرائیل به غزه دست کم ۱۵ هزار و ۲۰۷ کشته و حداقل ۴۰ هزار ۶۵۲ زخمی بر جای گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha