۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85311412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همه فعالیت‌های وزارت فرهنگ باید رنگ و بوی قرآنی بگیرد

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رونمایی از سامانه اطلس جامع موسسات قرآنی کشور گفت: همه فعالیت‌های ما باید رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز، دوشنبه ۱۳ آذر در نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی ضمن رونمایی از سامانه اطلس جامع موسسات قرآنی کشور گفت: امیدوارم این سامانه منشأ گسترش قرآن و مفاهیم انسان ساز قرآنی باشد.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان ویژگی های سامانه اطلس جامع موسسات قرآنی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند نزدیکترین موسسات قرآنی محل زندگی خود را با گوشی همراه پیدا کنند و با انواع خدمات این موسسات آشنا شوند.

حسین سلیمانی، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم ماه گذشته خبر از رونمایی این سامانه را داد و گفت: جانمایی تمام موسسات حاضر در «سامانه حمد» در این اطلس مشخص شده است و موسسات موجود در این سامانه نیز خدمات مختلف اعم از دوره‌های آموزشی حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را ارائه می‌دهند. 

وی افزود: اطلاعات سه هزار و ۴۰۰ موسسه در سامانه حمد بارگذاری شده است که حدود دو هزار موسسه آن در سامانه اطلس جامع موسسات قرآنی کشور به مخاطبان قرآنی خدمات می‌دهند و بر اساس فراخوانی که ارائه شده، موسسات وظیفه دارند، اطلاعات خود را از طریق مراجعه به سامانه تکمیل کنند. 

اسماعیلی در این مراسم پس از شنیدن نظرات اعضای کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی و دست اندرکاران برنامه محفل 2 گفت: ما دولت را دولت قرآنی می دانیم. تحولات بسیار خوبی در حال انجام است و من هفته گذشته گزارشی از فعالیت های قرآنی به رئیس جمهور ارائه کردم. همه فعالیت های ما باید رنگ و بوی قرآنی بگیرد.

وی با تاکید بر این که تمام معاونت ها و مراکز وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای برنامه های قرآنی اهمیت قائل شوند، افزود: به همه ابلاغ کردیم که موضوع فعالیت های قرآنی را در صدر برنامه های خود قرار دهند. اگر فعالیت های قرآنی رونق بگیرد از بسیاری آسیب ها دور خواهیم شد. 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: قرآن کریم و عترت، دو یادگار پیامبر اکرم(ص) است که برای نجات در دنیا و آخرت باید به آن ها متوسل شد. دوستان ما در کمیسیون تبلیغ و ترویج برای تکریم و تجلیل از دست اندرکاران محفل این مجلس را ترتیب داده اند و باید توجه کنیم که حوزه قرآن و معارف اسلامی به عنوان حوزه ثقل جهان اسلام است. این دو حوزه، مشترک و عمومی میان همه مسلمانان است و امروز، جمهوری اسلامی ایران پرچمدار فعالیت های قرآنی در جهان اسلام است و برنامه  محفل، تصویرگر اوج برنامه های ماست. 

وی با اشاره به برنامه های قرآنی اثرگذار در دهه های گذشته اضافه کرد: باید آن نقاط طلایی دوره های ۶۰ و ۷۰ را احیا کنیم و برنامه محفل در این زمینه موفق بوده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری نهادها و سازمان هایی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی که برای شکوه بیشتر برنامه محفل همکاری می کنند، تشکر کرد و گفت:امسال تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف شده که با توجه به برگزاری نمایشگاه قرآن امیدواریم بتوان مفاهیم قرآنی را به بهترین شکل میان مردم ترویج دهیم و از برنامه محفل نیز در این راستا بیشترین بهره برداری صورت گیرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha