معاون محیط زیست: آلودگی مقطعی هوای همدان تا سه‌شنبه ادامه دارد

همدان- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: آلودگی مقطعی هوای همدان تا فردا سه شنبه ادامه داد و با ناپایداری هوا و وزش باد، آلودگی رفع می شود.

سید «عادل عربی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس داده های ایستگاه پایش کیفیت، هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز در وضعیت سالم است اما در ساعت ۹، ۱۰ و ۱۱ امروز تنها در شهر همدان برای گروه های حساس ناسالم شد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای همدان ناشی از برودت هوا و وارونگی دما است اضافه کرد: هفته اخیر به علت برودت هوا و حبس شدن آلودگی در سطح زمین شاهد آلودگی هوای شهر همدان و روز گذشته در شهر نهاوند به صورت مقطعی بودیم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان بهترین راهکار برای جلوگیری از آلودگی هوا در فصل زمستان را کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و شخصی، استفاده از ناوگان عمومی برای تردد و پرهیز رانندگان اتوبوس از روشن گذاشتن وسیله نقلیه هنگام توقف در ایستگاه ابتدا و انتهای مسیرها دانست.

عربی افزود: ارگان های مسئول از جمله پلیس راهنمایی و رانندگی در این روزها با حساسیت بیشتری با خودروهای بدون معاینه فنی و آلاینده برخورد و شهرداری نسبت به مدیریت ترافیک اقدام کند همچنین شرکت پخش فرآوردهای نفتی نسبت به عرضه بنزین یورو ۴ در جایگاه ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه همه شهرستان های همدان دارای ایستگاه پایش کیفی هوا هستند گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ روز هوای همدان در وضعیت هشدار و یک روز خطرناک بوده که ناشی از گرد و غبار با پی ام ۱۰ بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha