بیمه سلامت و تکمیلی برای معلولان خراسان جنوبی در دست اقدام است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پوشش بیمه سلامت برای جامعه هدف بهزیستی انجام شده و امید است با هماهنگی‌ از مرکز، بیمه تکمیلی هم شامل معلولان استان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در آیین رونمایی از الگوی چند جانبه تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی که اولین بار در خراسان جنوبی اجرا شد، افزود: ارایه تسهیلات به معلولان و اشتغال آنان هم پیگیری می‌شود از همین رو تلاش کرده‌ایم حق سه درصد قانون استخدامی در دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

وی گفت: مناسب سازی معابر برای تردد معلولان ضروری است و تا جایی که امکان داشته، این ضرورت در دستگاه‌های اجرایی و معابر مد نظر قرار گرفته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی به وزارت نفت ابلاغ شده است که باید پیگیری‌های لازم از سوی استان برای تخصیص این اعتبار انجام شود تا بتوان در بخش‌هایی همچون جهیزیه، خرید لوازم توانبخشی و دیگر حمایت‌ها هزینه کرد.

وی گفت: با توجه به مشکلات معیشتی، سرپرستی از این قشر سخت است اما برکت خانواده محسوب می‌شوند لذا عدالت خداوند ایجاب می‌کند اگر نقصی در عضوی باشد در جای دیگر استعداد بیشتری به فرد معلول داده است.

طالبی افزود: تلاش‌های صورت گرفته در بهزیستی استان موجب ارتقای رتبه‌ها شده که قابل تقدیر است اما انتظار می‌رود نسبت به استان خراسان جنوبی با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی رسیدگی و توجهات ملی بیشتر باشد.

بیمه سلامت و تکمیلی برای معلولان خراسان جنوبی در دست اقدام است

وی بیان کرد: کارگروه‌های مربوط به بهزیستی به طور مرتب برگزار می‌شود و قانون حمایت از معلولان هم به بحث کشیده شده تا منطبق با وضعیت استان بتوانیم در راستای حمایت از جامعه هدف گام برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید قانون حمایت از معلولان را اجرایی کنند گفت: آمار معلولیت نسبت به جمعیت استان قابل توجه است لذا انتظار حمایت بیشتری از سطح کشور داریم.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات ملی در حوزه توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود در راستای توانمندی معلولان اقدامات مؤثرتری انجام شود که یک مصداق آن تامین اقلام توانبخشی است.

طالبی گفت: در خراسان جنوبی علیرغم اینکه زیرساخت‌ها ضعیف است و مردم با مشکلات معیشتی رو به رو هستند اما مشارکت‌های مردمی قابل توجه بوده و در کمک به عتبات عالیات رتبه اول کشوری را داریم.

وی افزود: اتوبوس‌های ویژه خدمات معلولان در شهر بیرجند مناسب سازی شده و انعقاد تفاهم نامه‌هایی در حوزه‌های مختلف را برای ارایه خدمات به جامعه هدف داشته ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: با وجود حجم زیادی از معلولیت در استان اما شرایط این قشر نشان از تلاش شبانه روزی مدیران و کمک خیران دارد.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان افزود: نظام جمهوری اسلامی خدمات بی شماری به مردم ارایه کرده است که نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست اما باید به خوبی در جهاد تبیین بازگو شود.

بیمه سلامت و تکمیلی برای معلولان خراسان جنوبی در دست اقدام است

وی همچنین به اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در حوزه راه‌های استان و پرداخت مطالبات پیمانکاران در ۲ سال گذشته اقدامات جهشی انجام شده که موجب پیشرفت پروژه‌ها بوده است.

دادستان بیرجند بر اقدامات موثر در راستای امیدآفرینی تاکید کرد و گفت: در آستانه انتخابات این موضوع بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و همه در این زمینه مسئولیت دارند زیرا وقتی خدمات بازگو نشود دشمن با موج سواری سعی در کمرنگ جلوه دادن دستاوردها دارد.

وی با اشاره به سه برابر شدن بودجه بهزیستی استان در حوزه توانبخشی ادامه داد: سیاست دستگاه قضا بر کمک به نیازمندان استان بوده از همین رو ظرفیت صدور احکام جایگزین حبس برای تامین برخی نیازها به کارگیری شده است.

حجت‌الاسلام نسایی زهان گفت: طرح احکام جایگزین حبس تاکنون در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان اجرا شده و در دیگر دادسراهای استان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: این احکام به کاهش تبعات اجتماعی زندانی شدن افراد کمک کرده و از طرفی می‌توان نیازهای اقشار آسیب پذیر را نیز تامین کرد.

الگوی چند جانبه تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی اولین بار در خراسان جنوبی همزمان با هفته افراد دارای معلولیت رونمایی شد.

در این آیین تعدادی از اقلام کمک توانبخشی که از طریق الگوی چند جانبه با مشارکت سازمان بهزیستی، دستگاه قضایی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و خیران تهیه شده است، به مددجویان اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha