گاز مایع در فارس با قیمت قبل عرضه می‌شود

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۷
کد خبر: 85311465
گاز مایع در فارس با قیمت قبل عرضه می‌شود

شیراز-ایرنا-مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه هنوز تصمیم جدیدی برای تغییر قیمت و تعیین نرخ دوم گاز مایع اتخاذ نشده است، گفت: قیمت گاز مایع در شرایط کنونی برای هر کپسول ۱۱کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه می‌شود. 

اسدالله طاهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: قیمت گاز مایع تغییر نکرده است و با همان قیمت قبل عرضه می‌شود؛ در حقیقت قیمت گاز مایع در شرایط کنونی برای هر کپسول ۱۱کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس افزود: در جلسه‌ای که امروز به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد نیز اعلام شد که همه عرضه‌کنندگان در سراسر کشور بایستی گاز مایع را با همین قیمت عرضه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به تصمیمات اخیر دریافت گاز مایع با نرخ فوب خلیج فارس ملغی شده است؛ در حال حاضر تمام سهمه‌بگیران از جمله خانوارها، هیات‌های مذهبی، مساجد، موکب‌ها و دیگر متقاضیان دریافت گاز مایع می‌توانند با با ثبت‌نام در سامانه "سدف" از گاز مایع یارانه‌ای برخوردار شوند و دولت سوخت را به‌صورت یارانه‌ای در اختیار انها قرار می‌دهد.

طاهری ادامه داد: همچنین اصناف کوچک از طریق اداره صمت و کارگران ساختمانی از طریق اداره کار نیز می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه موردنظر نسبت به دریافت گاز مایع با قیمت ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود حتما در اسرع وقت به متقاضیان دریافت گاز مایع اعلام خواهد شد.

گاز مایع در فارس با قیمت قبل عرضه می‌شود

روز گذشته هم عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاز مایع غیریارانه‌ای به قیمت فوب خلیج فارس عرضه نمی‌شود، گفت: طبق تصمیم دولت بنا شد گاز مایع عرضه شده در خارج سامانه سدف، تنها ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

جعفر قادری افزود: دولت تصمیم خود برای عرضه گاز مایع خارج از سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) به قیمت فوب خلیج فارس را تغییر داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بر اساس تصمیم اخیر دولت، گاز مایع عرضه شده در خارج از سامانه به متقاضیان تنها ۱۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس خریداران گاز مایع در سامانه هر گاز مایع را ۲۹ هزار تومان و خریداران گاز مایع در خارج سامانه، گاز مایع را ۳۰ هزار تومان دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا در بند ب، تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نفت از طریق شرکت های تابعه موظف شد نسبت به توزیع گاز مایع و نفت سفید به مصرف کنندگانی که به شبکه سراسری گاز طبیعی دسترسی ندارند و یا در مقاطعی از سال با تشخیص وزارت نفت امکان تحویل گاز طبیعی به آنها وجود ندارد و مجبور به استفاده از سوخت مایع هستند، از طریق سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف) یا کارت الکترونیک اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha