۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85311475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش در لرستان و رونمایی از ۲ محصول فناورانه

خرم آباد - ایرنا - بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری لرستان روز دوشنبه با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه های استان در خرم آباد گشایش یافت و ۲ محصول فناورانه نیز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امین حسنوند معاون پارک علم و فناوری لرستان در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ شرکت فناور و دانش بنیان استان محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف در معرض بازدید علاقه مندان قرار می دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر واحدهای فناور و دانش بنیان، مجموعا ۲۴ سازمان، ارگان و دانشگاه استان نیز حضور فعالی در این رویداد دارند.

معاون پارک علم و فناوری لرستان عنوان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان امسال با شعار "پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم" از امروز تا ۱۵ آذرماه در محل سالن ورزشی امام علی(ع) دانشگاه لرستان واقع در پردیس دانشگاهی آیت اله کمالوند خرم آباد دایر است و دانشجویان، پژوهشگران و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ از آن بازدید کنند.

رونمایی از ۲ محصول فناورانه

رییس پارک علم و فناوری لرستان نیز با اشاره به رونمایی از ۲ محصول فناورانه در این نمایشگاه اظهار کرد: یکی از این محصولات فناورانه دستگاه تراش CNC فرز سه محوری با قابلیت برش و ساخت قطعات فلزی ساخت شرکت علم گستر افلاک است که قابلیت ساخت در اندازه های مختلف کوچک تا بزرگ را دارد.

فرهاد نامداری افزود: همچنین سامانه هوشمند "سلدا" یک سامانه آموزشی اینترنتی کودک و نوجوان است که آموزش و مشاوره های لازم را در زمینه مهارت های کسب و کار، ارایه می دهد.

رضا طالب زاده مدیرعامل شرکت علم گستر افلاک نیز در خصوص دستگاه CNC فرز سه محوری اظهار کرد: با توجه به نبود دستگاه CNC در استان و نیاز مبرم صنایع مادر و تولیدی در لرستان به این دستگاه شرکت علم افلاک اقدام به طراحی و ساخت آن با قابلیت برش فلز نمود که قابلیت تغییر کاربری برای ساخت قطعات سنگی، چوبی و شیشه ای نیز دارد.

وی افزود: هزینه ساخت این دستگاه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که در حال حاضر با دیگر محصولات تولیدی این شرکت امکان ایجاد اشتغال تمام وقت ۱۲ نفر را فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha