معاون رییس جمهور: دانشگاه‌ها برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف ماموریت‌گرا شوند

اهواز-ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: دانشگاه‌ها برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف، ماموریت‌گرا شوند و پایان‌نامه دانشجویان را به سمت حل مشکلات سوق دهند.

به گزارش ایرنا، میثم لطیفی روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه چمران اهواز در سالن آمفی تاتر دانشکده علوم این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله پژوهشی، آموزشی و کارآفرینی برتر هستند بنابراین با تعریف‌کردن ماموریت برای خود در شاخه‌ای از علم یا جغرافیای خاصی، توانایی حل مشکلات منطقه ای را دارند.
وی با تاکید بر به کارگیری پایان‌نامه های دانشگاهی برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف افزود: دانشگاه‌های استان باید متولی حل مسایل مشکلات استان باشند به عنوان مثال اگر دانشجوی مهندسی صنایع، خود را متولی حل مشکلات صنایع شهر خود کند نتایج بسیار مطلوبی کسب می‌شود.
لطیفی با اشاره به ظرفیت‌ها و کسب رتبه‌های برتر خوزستان در حوزه‌های مختلف گفت: دانشکده‌های کشاورزی می‌توانند در حوزه‌های مهندسی خاک، مواد، پتروشیمی و نفت ورود کرده و ماموریت‌گرا شوند.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه سایت نظام ایده‌ها و نیازها در دولت سیزدهم تعریف شده تصریح کرد: می‌توان با ثبت نام در این سامانه، با نگاه متفاوتی به پژوهش توجه کرد چون تا کنون پژوهش‌های صورت گرفته کمتر به صورت عملی درآمدند.
وی توضیح داد: میزان استفاده از الگوی پژوهش عملی در رشته‌های مدیریت، اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی و سایر رشته های علمی مورد بررسی قرار گیرد.


لطیفی اضافه کرد: هفته پژوهش فرصتی برای تقدیر از دانشجویان و اساتید فعال علمی است تا موجبات دلگرمی آنها فراهم شود.
معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه سال گذشته، موضوع فوق العاده جهش علمی در سازمان اداری و استخدامی کشور مدنظر قرار گرفت ابراز امیدواری کرد: به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کنیم که البته دولت نیز امروز در حال عملی‌کردن این هدف است.
وی اظهار کرد: یکی از ممیزات دولت مردمی سیزدهم این است که بیشترین تعداد اعضای هیات علمی را در هیات دولت شاهد هستیم که در تاریخ خود بی‌سابقه است.
لطیفی با اشاره به اهتمام دولت در توجه به علم، اندیشمندان و نخبگان حوزه‌های مختلف بیان کرد: باید فرصتی در دانشگاه ها ایجاد کرد تا با طرح مسائل نظام اداری و حکمرانی در دانشگاه ها، نخبگان و اندیشمندان راهکار عالمانه ای ارائه دهند.

بر اساس این گزارش میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز دوشنبه در سفر به خوزستان در یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی حضور یافت و بعد از آن در نشست روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان شرکت کرد.

حضور در میان دانشجویان دانشگاه شهید چمران همراه با پرسش و پاسخ به مناسبت روز دانشجو در آمفی تاتر دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی از دیگر برنامه های لطیفی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha