۳۰ درصد صرفه‌جویی ارزی با تولید هر واگن ملی

تهران بزرگ - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: حدود ۳۰ درصد صرفه‌جویی ارزی با تولید هر واگن‌ ملی خواهیم داشت که سال آینده اولین رام این قطار تولید انبوه شده و وارد خطوط شهری پایتخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هرمزی روز دوشنبه در شرکت واگن سازی تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان صرفه جویی ارزی نسبت به خرید واگن مشابه خارجی برآورده شده است.

به گفته وی، اتفاق بزرگی با کمک دولت رقم خورد و این مهم ثمره تلاش تمام اجزای جمهوری اسلامی است که در دوران گذشته آغاز شد و در دولت سیزدهم و مدیریت ششم شهری این تکلیف به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: بدنه دوم و سوم قطار ملی وارد سالن مونتاژ شده و بیش از ۸۰ درصد این طرح توسط متخصصان داخلی انجام ‌خواهد شد و با کمک ۷۷ میلیون یورویی دولت ما قراردادها را نهایی می‌کنیم.

به گفته وی، کار اساسی ساخت واگن در گذشته انجام شد اما به جهت اینکه برنامه در زمان بندی به انجام نرسید بدنه واگن ها باز شد بوژی ساخته شده ۸۵ درصد داخلی سازی شده و به گفته شهردار در گذشته کارخانه واگن سازی بوژی باری می ساختند ولی الان برای اولین بار بوژی قطار شهری به نتیجه رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha