۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85311782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شده است

تایباد- ایرنا- مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت:هزار حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در این استان شناسایی و مسدود شده است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا ممدوحی روز دوشنبه در نشست بررسی منابع آبهای زیرزمینی تایباد و مدیریت همزمان آب و برق در این شهرستان افزود: امسال در راستای سند سازگاری کم آبی برای استان خراسان رضوی انسداد هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین چاههای غیرمجاز در شهرستانهای قوچان و حومه شهر مشهد شناسایی شده اند که در این زمینه ضمن بستن چاه، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: درپی خشکسالی های چند سال اخیر، هم اکنون ۲ دشت تایباد و تربت جام در شرایط بحرانی قرار دارند.

ممدوحی افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد کشاورزان خراسان رضوی الگوی مصرف آب را در اراضی کشاورزی خود رعایت می کنند.

وی ادامه داد:خراسان رضوی در بخش نصب شمارشگرهای هوشمند چاههای کشاورزی از استانهای پیشرو و برتر به شمار می رود و هم اکنون ۹۶ درصد چاههای کشاورزی استان خراسان رضوی به موتورهای هوشمند مجهز شده اند که این خود نقش زیادی در مدیریت مصرف منابع آبی این استان داشته است.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: این استان هزار و ۱۰۱ حلقه چاه کشاورزی دارد و با وجود خشکسالی های چند سال اخیر با همراهی خوب کشاورزان، افت و کاهش منابع آبی در دشتهای این استان مدیریت شده است.

ممدوحی افزود: هم اکنون ۸۴ درصد آب شرب استان خراسان رضوی در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد در بخش شرب و سه درصد در بخش صنعت و خدمات مصرف می شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha