کانون شماره سه کودکان و نوجوانان اردبیل به دانش‌آموزان استثنایی خدمات ارائه می‌کند

اردبیل - ایرنا - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: کانون شماره سه در مرکز این استان به عنوان مرکز تخصصی پذیرای افراد دارای نیازهای ویژه جسمانی است و برای دانش آموزان استثنایی خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا داریوش علومی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی معلولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار کرد: مرکز شماره سه کانون با فراهم آوردن استانداردهای فیزیکی و ساختمان و در اختیار قرار دادن وسیله ایاب‌ و ذهاب، به دانش آموزان مدارس استثنایی به‌صورت هفتگی خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در کنار دیگر افراد جامعه امکان شکوفایی استعدادها را دارند، خاطرنشان کرد: افراد دارای نیازهای ویژه را جدا از سایرین نمی‌دانیم و تمام مراکز کانون در استان در صورت مراجعه این عزیزان از آمادگی ارائه خدمات فرهنگی و هنری برخوردارند.

محمد شفائی رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان اردبیل نیز هدف از نام‌گذاری روز جهانی معلولان را یادآوری و آگاهی بخشی از وضعیت افراد با نیازهای ویژه عنوان کرد و گفت: معلولان، بزرگ‌ترین اقلیت جامعه هستند و باید مسئولان تصمیم‌ساز، زمینه حضور و مشارکت بیشتر این افراد را در عرصه‌های مختلف فراهم آورند.

وی بابیان اینکه نگرش جامعه به افراد دارای معلولیت باید تغییر کند، افزود: افراد معلول نسبت به افراد دیگر دارای تفاوت‌های ظاهری هستند و در صورت توجه به استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها، مستقل و توانمند خواهند بود.

تحویل مدرسه خیرساز به دانش آموزان استثنایی

جواد قرآن نویس رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز در این آئین از آمادگی مجمع برای تامین امکانات آموزشی مورد نیاز آموزش‌ و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: با حمایت خیرین، مدرسه‌ای با مساحت ۴۰۰ متر مربع با ۱۰ اتاق تحویل دانش آموزان استثنایی شده است و برای تأمین دیگر هزینه‌های مورد نیاز، منابع لازم را فراهم خواهیم ساخت.

اجرای سرود، شعرخوانی و پخش نماهنگ از بخش‌های دیگر این مراسم بود و در پایان از معلمان بازنشسته آموزش‌ و پرورش استثنایی، دانش آموزان و فرهنگیان مقام آور مسابقات استانی و کشوری در رشته‌های قرآن و عترت، هنری، فرهنگی و ورزشی با اهدای هدایایی تقدیر شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز و شهرستان‌های این استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha