بازدید خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد از پنج طرح تولیدی و صنعتی + فیلم

یاسوج - ایرنا - خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد از پنج طرح صنعتی و تولیدی این استان در قالب اردوی یک روزه راهیان پیشرفت که با حضور دانشجویان نخبه و جمعی از بازنشتگان کشوری برگزار شد بازدید و از نزدیک با ظرفیت ها و برخی مشکلات فرا روی این واحدها هم آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تور خبری با حضور بیش از ۲۰ خبرنگار، ۳۰ نفر از نخبگان و ۳۰ نفر از مدیران بازنشسته در بخش های مختلف کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

در این تور خبرنگاران از طرح های احیا شده کارخانه قند یاسوج، مزرعه میلورم یاسوج، مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج، کشت فرآوران طبیعت کیان تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی و کارخانه در دست اجرای تولید خوراک ماهیان بازدید کردند.

بازدید خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد از پنج طرح تولیدی و صنعتی + فیلم

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد هدف از این اردو، را شناخت از آخرین وضعیت شرکت‌های تولیدی، اطلاع رسانی، امید آفرینی و مطالبه گری برای حل مشکلات حوزه تولید و خدمات رسانی بهتر به مردم استان اعلام کرد.

محسن ضامن فرد بیان کرد: طی ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی این استان انجام شد و حضور خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و امید آفرینی به جامعه نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری با رویکرد حمایت محوری در احیا و چرخه تولید واحدهای صنعتی نام برده با ارائه تسهیلات لازم تاکنون حمایت های خوبی در این زمینه انجام داد.

بازدید خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد از پنج طرح تولیدی و صنعتی + فیلم

ضامن فرد افزود: حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغالزا در راستای عملیاتی شدن رویکرد توسعه محور دولت سیزدهم در سطح استان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نیاز است همه نهادها بخصوص اصحاب رسانه و دانشجویان در تبیین خدمات نظام در آگاهی بخشی به جامعه امید را در بین مردم استان ایجاد کنند.

مسئول بسیج رسانه کهگیلویه وبویراحمد نیز در این بازدید گفت: هدف از ‌انتخاب، خبرنگاران، بازنشستگان، دانشحویان و نخبگان در کنار هم برای حضور در این اردوی یکروزه علمی، روایت پیشرفت‌ها صنعتی و توایدی و برنامه ریزی برای حمایت همه جانبه اعلام کرد.

بازدید خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمد از پنج طرح تولیدی و صنعتی + فیلم

فخرالدین رضایی تصریح کرد: حضور دانشجویان به عنوان نخبگان در کنار رسانه ها در بازدید از واحدهای تولیدی علاوه بر کسب تجربه و امید آفرینی نقش مهمی در برنامه ریزی بهتر برای آینده خواهد داشت.

وی اضافه کرد: نسل بازنشسته نیز با انتقال تجارب، همواره تاثیر زیادی در روند توسعه داشته و خواهند داشت.

رضایی اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده بازدید تورهای مختلف از طرح های صنعتی و واحدهای تولیدی ادامه خواهد داشت.

کارخانه قند

در سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه ۱۴۰۰، برای بازسازی این کارخانه اعتباری اختصاص داده شد و کار بازسازی و احیای کارخانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد.

پس از حضور رئیس جمهور و احیای کارخانه در فاز اول با ظرفیت حدود ۴۰۰تن تصفیه شکری در روز راه اندازی شد و در فاز نخست با حجم شکر خام بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تن شکر قرمز تصفیه شد به شکر سفید در شبکه تنظیم بازار هفت استان کشور در حال توزیع است.

با تخلیه ۶۰۰ تن چغندر قند از استان کرمانشاه در این واحد تولیدی فاز دوم این طرح (تولید شکر از چغندر قند) وارد مرحله تامین خواهد شد.

ستاد اجرایی فرمان امام با انعقاد قرارداد با استانهای همجوار تامین چغندر قند مورد نیاز کارخانه را از اردیبهشت ۱۴۰۳ را اغاز خواهد کرد.

با راه اندازی فاز دوم ۵۰۰ تن شکر سفید و با کیفیت وارد بازار خواهد شد

کرم میلورم حشره ای چند کاره

کرم میلورم موادغذایی مناسب برای پرورش مرغ و ماهی است که با کاهش دوره پرورش، بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

استفاده از کود میلورم در کشاورزی از دیگر موارد مصرفی بود که به آن اشاره شد و محصول میلورم در مواد آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد.

۵۰ درصد پروتئین خالص و تولید ارزان از مزایایی این محصول کم‌هزینه پرکاربرد است.

مرکز تحقیقات ژنتیک و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی شهید مطهری یاسوج از سال ۶۴ تاسیس شد و ۶۸ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

این مرکز تا سال ۸۴ بزرگترین مرکز تولید تخم ماهی در کشور بود.

از سال ۸۴ تا ۹۴ به علت کمبود اعتبارات، تا حدودی فعالیتش کاهش یافت و از سال ۹۴ با اصلاحات انجام شده به عنوان هسته اصلی اصلاح نژاد تخم ماهی چشم زده فعالیتش را ادامه داد.

ظرفیت تولید این مرکز را ۲۲ هزار تن ذکر کرد و افزود: این مرکز رتبه سوم در کشور را دارد.، اما پتانسیل بیشتری دارد.

تور یک‌ روزه با مشارکت بنیاد نخبگان، بسیج رسانه، دانشگاه یاسوج، پارک علم و فناوری، سازمان بازنشستگی، شرکت شهرک‌های صنعتی و استانداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha