هواشناسی فارس نسبت به آلودگی هوای شیراز و برخی نقاط هشدار داد

شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد آلودگی، نسبت به پایداری جوی همراه با افزایش غلظت آینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شیراز، مناطق مرکزی و جنوب غربی از چهاردهم تا  شانزدهم آذرماه هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، گفت: این آلودگی برای سه شنبه ۱۴ آذرماه در مناطق مرکزی و جنوب غربی به ویژه شهرستان های شیراز، لامرد و مُهر پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین این سامانه برای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در مناطق ذکر شده گزارش شده است.

افزایش شاخص آلودگی هوا

وی تاکید کرد : اثر مخاطره همچون افزایش غلظلت الاینده ها ، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در صورت عدم مهار منابع الاینده ( ثابت و متحرک ) در مناطق پر تردد و ناسالم برای تمام گروه ها وجود دارد.

توصیه به سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیمارهای قلبی و تنفسی

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: کنترل فعالیت های صنعتی مراکز انتشار آلاینده ها، اجتناب از تردد غیر ضروری جهت سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماریهای قلبی و تنفسی در مناطق ذکر شده، پایش مداوم ایستگاه های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر هواشناسی فارس ۲۷ آبان ماه با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی، نسبت به بارش باران، برف در مناطق سردسیر ، رعد و برق همراه با وزش باد در همه مناطق فارس به ویژه شیراز هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha