۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبرنگار: 5515
کد خبر: 85311973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنوری بلیغ از ویژگی‌های ممتاز حضرت زهرا(س)

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبر: 85311973
سخنوری بلیغ از ویژگی‌های ممتاز حضرت زهرا(س)

تهران- ایرنا- سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات فراوان حضرت فاطمه زهرا (س) از سخنوری بلیغانه به‌عنوان یکی ویژگی ممتاز آن وجود بی‌پایان و اعجاب‌برانگیز یاد کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب امروز، دوشنبه -۱۳ آذر- در جمع نمازگزاران مجموعه حج و زیارت به ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) پرداخت و حاضران را به مطالعه خطبه فدکیه دعوت کرد و گفت: مطالعه و بررسی مطالب مطرح شده در این خطبه حکایت از جامعیت، دور اندیشی و منطق الهی آن دارد که شبیه اعجاز است.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) و امیرمومنان حضرت علی (ع) نیز خطیب بوده و ماموریت الهی را بیان کردند، روحیه حضرت فاطمه(س) را متاثر از آن دو بزرگوار دانست و گفت: انسان‌هایی که فعالیت تبلیغی و راهنمایی دیگران را در کارنامه خود دارند، فردای قیامت درخشش بیشتری خواهند داشت.

نواب افزود: پیامبر خدا (ص) هنگامی که علی (ع) را به یمن فرستادند، فرمودند «یا علیُّ ، لا تُقاتِلَنَّ أحَدا حتّی تَدعُوَهُ ، و ایمُ اللّه ِ لَأن یَهدی اللّه ُ علی یَدَیکَ رجُلاً خَیرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَت علَیهِ الشَّمسُ و غَرَبَت ، و لَکَ وَلاؤهُ یا علیُّ؛ ای علی! هرگز با کسی جنگ مکن مگر اینکه قبلاً او را [به اسلام] دعوت کرده باشی که به خدا سوگند، اگر خداوند کسی را به دست تو هدایت کند، برایت بهتر است از آنچه آفتاب بر آن طلوع و غروب می کند و تو بر شخص هدایت شده ولایت داری.»

سخنوری بلیغ از ویژگی‌های ممتاز حضرت زهرا(س)

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت، هدایت افراد را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و با استناد به سخنان پیامبر اکرم(ص) به تبیین ارزش هدایت کردن دیگران پرداخت.

وی علم، کمال و ادب فضه، خادمه حضرت زهرا (س) را نتیجه تربیت و پروش آن حضرت دانست و به حاضران توصیه کرد از نحوه ارتباط زهرای مرضیه با خادمه خود برای برقراری ارتباط با فرزندان درس بگیرند و راه را به آنها نشان دهند.

نواب لزوم توجه به ارتقای علمی و معنوی فرزندان را یادآور شد و گفت: با فرزندان به‌ عنوان آیندگان باید با محبت و ملایمت رفتارکرد تا از خانواده فاصله نگیرند.

وی به فرازهایی ازآیه ۱۵۹ سوره آل عمران اشاره کرد و اهمیت عمل کردن به عبارت «فَاعْفُ عَنْهُمْ؛ پس از آنان درگذر» در مدیریت را یادآور شد و افزود: در محیط اداری یک مدیر باید نسبت به زیر دستانش با دیده تربیت و کمک رفتار کند و به شکلی آن‌ها را هدایت کند تا در آینده مدیران خوبی برای اداره امور باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha