هویت اصیل و ایستادگی ملت عامل قوت ما در برابر شبیخون فرهنگی است

خرم‌آباد - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی گفت: شبیخون به هویت و سرزمین ما همواره مدنظر دشمنان بوده اما هویت اصیل و ایستادگی در مقابل استکبار باعث حفظ نظام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جلیلی روز دوشنبه در نشست سیاسی و پرسش و پاسخ آزاد دانشجویی با محوریت بررسی مسائل روز ایران و جهان در سالن آمفی تئاتر شهید سلیمانی دانشگاه لرستان اظهار کرد: در عرصه مباحثی که در حوزه های مختلف جریان دارد، دانشگاه باید نگاه علمی به پدیده ها داشته باشد و براساس سابقه و زمان، آغاز و پایان پدیده را بررسی کرده و بداند.

وی گفت: برای شناخت یک پدیده باید اثرگذاری تحولات محیطی را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه دانشجو موذن دانشگاه است، ادامه داد: دانشجویان باید با درک زمان برای مقابله با دشمنان تحرک بیشتری داشته باشند، افزود: اگر در برخی مواقع نسبت به مسائلی با حساسیت برخورد کنیم این خود می‌تواند نقطه عطف شود و وقایع غزه نمود آن است.

جلیلی با اشاره به اینکه تعریف فاصله شعار با واقعیت از وظایف دانشگاه ها است، بیان کرد: آمریکا حامی اسراییل اعلام می‌کند با این رژیم کودک کش پیوندی عمیق دارد و پیرو آن به مردم بی‌گناه فلسطین حمله می‌کنند اما در مقابل برای ایران با ادعای حقوق بشری، شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهند.

جلیلی بیان کرد: آمریکا و حامیان استکبار هیچگاه قطعنامه ای علیه اسراییل صادر نکردند آنان اکنون در تل آویو با سران رژیم صهیونیستی عکس یادگاری می‌گیرند و حامی حملات این رژیم به غزه بوده و با همه اینها دایه دار آزادی هم هستند.

وی گفت: حامیان اسرائیل به دروغ همواره اعلام می‌کنند که این رژیم جنایتکار با همه این خباثت ها یک نمونه درخشان از دموکراسی است در حالی که هزاران زن و کودک و غیر نظامی در فلسطین کشته می‌شود و همچنان از حمایت این رژیم دست برنمی‌دارند که دانشگاه باید این مسأله را به طور جدی تبیین کند.

وی گفت: مدعیان دروغین دموکراسی می‌خواهند که دانشگاه های ما مطالعات خود را محدود کنند و مطالب را با آنها در میان بگذارند، منطق آنها یک منطق قدیمی است و براساس زور است.

وی اضافه کرد:اگر حماس یک گروه کوچک است چرا همه قدرت ها در مقابل آن با هم اجماع کرده اند و از بی رحم ترین اقدامات دریغ نمی‌کنند، به اندازه چندین سلاح هسته ای بر سر زنان و کودکان بیگناه غزه بم ریختند.

وی افزود: هر خیزشی که منازعات استکبار را نپذیرد، هیبت پوشالی آنان را رسوا و هویت پوچ شان را بر ملا می‌کند، در این نقطه عطف تاریخی باید بیش از گذشته ایستادگی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha