۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85312057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش کشورهای منطقه بالتیک با حضور انگلیس در حال انجام است

تهران-ایرنا- کشورهای فنلاند، استونی و انگلیس با هدف تقویت زیرساخت‌های دریایی خود رزمایشی را آغاز کردند که گفته می شود تا روز سه شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، نیروهای دفاعی فنلاند طی بیانیه‌ای از برگزاری یک رزمایش مشترک در منطقه دریایی بالتیک همراه با کشورهای انگلیس و استونی با هدف تقویت زیرساخت‌های دریایی خبر دادند.

در اوایل اکتبر، یک خط لوله گاز که استونی و فنلاند را به هم وصل می‌کرد، به همراه سه کابل مخابراتی در این منطقه که به دلیل زیرساخت‌های متراکم بستر دریا معروف است، آسیب دید.

فنلاند و استونی می‌گویند حوادث خط لوله گاز و کابل به یکدیگر مرتبط هستند و معتقدند که یک کشتی با پرچم هنگ کنگ با کشیدن لنگر خود در امتداد بستر دریا باعث خسارت شده است. چین اعلام کرده است که مایل است اطلاعات لازم را مطابق با قوانین بین المللی ارائه دهد.

فنلاند گفته است که هدف از این رزمایش مشترک که تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، توسعه قابلیت‌های نظارت و حفاظت از زیرساخت‌های زیردریایی و دفع تهدیدات نظامی زیر دریا است.

هر سه کشور عضو ناتو هستند ولی این رزمایش و تمرین تحت نیروهای اعزامی مشترک (JEF) از کشورهای شمال اروپا برگزار می‌شود.

در ماه اکتبر وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود قصد دارد حضور نظامی‌اش در شمال اروپا را افزایش دهد. این وزارتخانه گفته بود سال آینده ۲۰هزار نیروی نظامی‌ خود را برای کمک به حفظ زیرساخت‌های دریای بالتیک به منطقه اعزام خواهد کرد.

دریای بالتیک سال گذشته نیز صحنه تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم از روسیه به آلمان بود که بازرسان می گویند که به عمد منفجر شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha