۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۷:۲۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85312214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنبلاط: اسراییل به دنبال تکرار فاجعه نکبت ۱۹۴۸ است

تهران- ایرنا- «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه دروزی لبنان گفت که رژیم اسرائیل به دنبال کوچاندن شمار زیادی به خارج از غزه به شکل داوطلبانه یا اجباری و تکرار فاجعه نکبت ۱۹۴۸ است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از النشره، جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان در اظهار نظری درباره تکرار فاجعه نکبت در غزه هشدار داد.

وی افزود: ساکنان غزه در سایه بمباران شدید به کجا خواهند رفت؟ کابینه اسرائیل به دنبال کوچاندن شمار زیادی به خارج از غزه به شکل داوطلبانه یا اجباری و تکرار فاجعه نکبت ۱۹۴۸ است.

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان بیان کرد: راه حل دو دولتی اگر نگوییم غیرممکن، دشوار است زیرا امروز در کرانه باختری، بیش از ۷۰۰ هزار صهیونیست مسلح وجود دارد.

وی افزود: فلسطینی‌ها بهای نازیسم و فاشیسم اروپایی را می‌پردازند و مشکل فرانسه و دیگر کشورها این است که تحت کنترل و سیطره ناتو قرار گرفته اند و این واقعیت نتیجه جنگ اوکراین است.

رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان در ادامه بر حمایت خود از ملت فلسطین تاکید کرد.

وی افزود: امیدوارم که اسرائیل به دادگاه کیفری ارجاع شود، اما عدالت بین‌المللی عبارت از توازن قوا است.

جنبلاط در ادامه با اشاره به جبهه جنوبی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: "می‌گویم که نباید رویارویی با اسرائیل، ما را به سمت جنگ سوق دهد. تاکنون قواعد بازی رعایت شده است. جنگ تمام عیار به نفع لبنان نیست."

به گزارش ایرنا، ولید جنبلاط پیش از این نیز گفته بود که در کنار حزب الله و مردم جنوب در صورتی که تصمیم به ورود به جنگ داشته باشند، خواهیم ایستاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha