ضربه به بنیان‌های مالی موثرترین راهکار برای خشکاندن ریشه قاچاق است

تهران - ایرنا - معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: ضربه به بنیان‌های مالی موثرترین راهکار برای خشکاندن ریشه قاچاق مواد مخدر است و امیدواریم برای ضربه‌های ریشه‌ای به بنیان‌های مالی شاهد اصلاحات در قوانین برخورد همه جانبه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جمادی روز سه‌شنبه در کارگاه آموزشی مبارزه با بنیان‌های مالی مواد مخدر افزود: موضوع شناسایی اموال از نخستین اولویت های تمامی دست اندرکاران ضربه به بنیان مالی و اقتصادی مواد مخدر است که امیدواریم با برگزاری آموزش‌های دوره ای برای تمامی فعالان قضایی، انتظامی و نظامی بتوانیم عملکرد مناسب تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نقش مواد مخدر در بزه و ناهنجاری ها و کج روی های اجتماعی در حال گسترش است، به نقش مواد مخدر در توطئه های سازمان یافته علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: استفاده از این حربه در جوانان برای سست کردن اعتقادات دینی و مذهبی بیشتر دیده می شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: اهمیت موضوع مواد مخدر علاوه بر حوزه ملی، در سطح بین الملل نیز مورد رسیدگی و تحلیل است، سازمان‌های جهانی در سطح بین الملل قاچاق و انباشت مواد مخدر را در کنار تروریست و فروش سلاح و فقر جزو بحران های جهانی می دانند.

جمادی اضافه کرد: در حوزه داخلی مواد مخدر زمینه بروز بسیاری از جرایم از جمله قتل و جرایم خشن است و بنابر دستورات مقام معظم رهبری، برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان باید با قدرت و بدون اقماض باشد.

وی بر سخت‌گیری و روش‌های تحقیقی برای جلوگیری از ساختار اقتصاد مواد مخدر تاکید کرد و گفت: موضوع کشف نیز باید در مبارزه همه جانبه در اولویت قرار گیرد و عمده پرونده های قضایی مربوط به حوزه کشفیات است.

معاون قضایی دادستان کل کشور به ظرفیت قانونی برای مقابله با جرایم حوزه مواد مخدر اشاره کرد و افزود: باوجود سختگیرانه ترین قوانین برای مقابله با مواد مخدر، اما آمارها نسبت به ظرفیت قانونی مناسب نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha