۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85312335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای خانه مطبوعات زنجان بر لزوم اجرای اساسنامه این تشکل تاکید کردند

زنجان - ایرنا - شماری از اعضای خانه مطبوعات زنجان روز سه شنبه با ارسال نامه‌ای به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اجرای صریح و صحیح قانون را طبق اساسنامه خانه مطبوعات با توجه به نزدیکی انتخابات آن درخواست کردند.

به گزارش ایرنا، ‌ در متن نامه که به امضای شماری از اعضای خانه مطبوعات استان رسیده، تاکید شده است: این درخواست از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه‌ به رعایت نشدن اساسنامه از سوی هیات‌ مدیره فعلی خانه مطبوعات استان زنجان و برگزار نشدن مجمع‌ عمومی سالیانه به امضا رسیده است.

در قسمتی از این نامه آمده است: برگزاری مجمع‌ عمومی خانه مطبوعات به‌صورت حضوری بر اساس فصل چهارم ماده ۱۶ اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خواست اعضاست.

همچنین با توجه به ارایه نشدن گزارش‌ هیات‌ مدیره خانه مطبوعات استان از سال ۱۳۹۷ تاکنون و با استناد به بند چهار ماده ۱۷ اساسنامه درخواست می‌شود هیات مدیره فعلی و بازرسان نسبت به ارائه گزارش‌ها و تراز مالی به اعضای خانه به‌صورت حضوری در مجمع عادی اقدام کنند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اعضا خواستار برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات به صورت حضوری و پالایش خبرنگاران طبق اساسنامه هستند.

پیش‌ از این معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری انتخابات هیأت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان خبر داد و مهلت عضوگیری خانه مطبوعات و ویرایش مشکلات به وجود آمده در پروفایل اعضا، تا پایان ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

ایرانه حیدری با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری اصحاب رسانه در این انتخابات، افزود:‌ عضوگیری خانه مطبوعات استان از ۱۴ تا ۲۸ آذرماه جاری به صورت موقت‌ قطع می‌شود.

وی اظهار داشت: بنا بر دستورالعمل ابلاغی، مجمع‌ عمومی عادی خانه مطبوعات استان ۲۸ آذر با دستور انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان برای سه سال در زنجان برگزار خواهد شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان درباره شرایط نامزدی افراد برای شرکت در انتخابات خانه مطبوعات طبق ماده ۴۴ اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، گفت: عضویت در خانه مطبوعات، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و داشتن حداقل پنج سال سابقه فعالیت مطبوعاتی با تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جمله این شرایط است.

خانه مطبوعات استان زنجان هم اکنون حدود ۱۲۰ عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha