۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85312455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ نوع محصول از پتروشیمی‌های استان بوشهر صادر می‌شود

بوشهر- ایرنا- معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۲ نوع محصول از پتروشیمی‌های فعال در این استان صادر می شود و امسال حدود ۱۳ میلیارد دلار درآمد ارزی از این طریق حاصل خواهد شد.

به گزارش ایرنا " علی باستین " روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های اقتصادی استان اظهار کرد: اکنون ۲۳ مجتمع پتروشیمی با ظرفیت ۴۳ میلیون تن ۵۱ نوع محصول در استان بوشهر فعال و در مدار قرار دارد.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ تولید صنعت پتروشیمی در ایران ۶۱ میلیون تن بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۶۹ میلیون تن رسید که از این مقدار ۵۰ درصد در عسلویه ، ۳۰ درصد ماهشهر و مابقی در سایر مناطق تولید شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: اکنون ۳۲ مجتمع پتروشیمی و صنایع وابسته با ظرفیت ۳۳ میلیون تن در استان بوشهر در دست اجراست .

باستین افزود: تا پایان برنامه هفتم توسعه مجموع مجتمع های پتروشیمی در این استان به ۴۸ واحد، با ظرفیت ۶۴ میلیون تن و تعداد ۶۴ محصول بالغ می شود.

وی گفت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و روز به روز شاهد موفقیت بیشتر در این منطقه هستیم.

باستین تصریح کرد: اجرای طرح های صنایع پایین دستی پتروشیمی مورد توجه و تاکید قرار دارد و در این ارتباط از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha