کولیوند: صلیب سرخ مرزها را برای اعزام کمک به فلسطینیان بشکند

تهران - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: صلیب سرخ برای انتقال کمک‌های دارویی و مواد غذایی به مردم مظلوم فلسطین محدودیت‌های موجود را بشکند.

به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی ایرنا،  پیرحسین کولیوند روز سه شنبه در جمع داوطلبان هلال احمر در سالن همایش‌های هلال احمر افزود: شکستن محدودیت‌ها را از صلیب سرخ‌خواهانیم؛ به علت ارزش لباسی که بر تن کرده‌ایم و رسالت کمک به انسان‌ها در هر نقطه از جهان را بر عهده داریم.

وی در اعتراض به جنایات رخ داده در فلسطین و اقدامات شنیع رژیم غاصب صهیونیستی خاطرنشان کرد: اقدامات و توان صلیب سرخ چه زمانی و کجا به کار خواهد آمد؟ صلیب سرخ باید مرزها را بشکند این اقدام از وظایف این نهاد است و ما مطالبه گر جدی در این زمینه هستیم.

کولیوند تاکید کرد: داوطلبان و کار خیر به سیره اهل بیت(ع) و ارزش‌های دینی ما باز می‌گردد که در همه عرصه‌های خدمت رسانی به مرور حضور دارند و نماد از خودگذشتگی هستند.

وی یادآورشد: به محض آغاز جنگ غزه و درخواست ما از مردم برای کمک به فلسطینیان تاکنون بیش از ده‌ها هزار تن اقلام غذایی و دارویی جمع آوری شد و این میزان کمک بی‌سابقه بوده است.

کولیوند اضافه کرد: از همه مهمتر داوطلبان خودمان آنچنان با استقبال بالا برای اعزام به فلسطین و کمک به مجروحان ثبت‌نام کردند که بی‌نظیر بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: ما خود را رابط بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان می‌بینیم و سعی کرده‌ایم که جانب حق را رعایت و کمک مردم را درست همان جایی که منظورشان هست هزینه و صرف کنیم؛ همین مسئله موجب شده است تا سرمایه اجتماعی قابل توجه و ارزشمندی برای جمعیت هلال احمر ایجاد شود.

ارائه خدمات داوطلبی کمک به بندگان خداوند است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، افزود: جمهوری اسلامی داوطلبی را اقدامی بشردوستانه می‌داند که اگر با ایمان و عقیده همراه باشد، آثاری ماندگار در میان انسان‌ها بر جای باقی خواهد گذاشت و هر عملی که با ایمان به خدا همراه شد، ماندگار است زیرا داوطلبی خدمتی والا در کمک به بندگان خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی گفت: امروز در جهان دوگانه‌ای به سر می‌بریم که از سویی ادعای حقوق بشر و ایجاد آزادی برای انسان‌ها دارند اما در عمل در برابر کشتار ملت فلسطین سکوت می‌کنند و به اسرائیل غاصب حق می‌دهند که به این جنایت آشکار دست بزنند.

وی یادآور شد: رسانه‌ها نیز باید دست از جانبداری اسرائیل غاصب بردارند و به انعکاس حقیقت در فلسطین بپردازند؛ اگرچه معنای بی‌طرفی در بین رسانه‌ها از میان رفته است.

معزی اظهارداشت: با همه کشتاری که اسرائیل تا سرحد نسل‌کشی به راه انداخته است، می‌بینیم که مردم مظلوم غزه نه فقط اعتراضی به نیروهای مقاومت ندارند بلکه شجاعانه بر سر ایمان و عقیده خود ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: امروز غزه سراپا حماس است و از مواضع حماس دفاع می‌کند و ملت مظلوم فلسطین با عقیده مشترک در مبارزه با اسرائیل غاصب مقاومت می‌کند.

وی، داوطلبی را حمایت از مردم در هر شرایطی دانست و خاطرنشان کرد: مردم فلسطین بدانند که ملت ایران همواره پشتیبان آنها هستند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آموختند که رژیم اسرائیل غاصب است و حق سرزمینی آنها را پایمال کرده است.

معزی ادامه داد: فلسفه وجودی هلال احمر و خدمات داوطلبی در آن خدمت به انسان‌ها با حس بشردوستی و با اراده نوع‌دوستانه و بدون سوء ظن است.

توجه به مدیریت حوزه داوطلبان در برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم توسعه به حوزه مدیریت حوزه داوطلبان و بهره‌گیری از توان آنان در خدمت رسانی توجه شده است.

ابراهیم عزیزی افزود: عدالت، کرامت انسانی در کنار آزادی انسان‌ها در اصل دوم قانون اساسی طرح شده که از آن برای سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه خداوند در دین مبین اسلام انسان را به عبادت و اعمال صالح دعوت می‌کند، یادآور شد: فردی که لباس داوطلبی بر تن می‌کند دنبال نیکوکاری و عمل و صالح است و خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

عزیزی اضافه کرد: رژیم کودک‌کش اسرائیل با حمایت آمریکای جنایتکار، جنایت می‌کند اما همه انسان‌ها به ویژه ملت ایران از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و بر علیه ظلم فریاد اعتراض بر می‌آورند.

این نماینده مجلس گفت: هلال احمر یک نهاد خیریه است؛ یک نهاد خیریه یعنی بر پایه بشردوستی شکل می‌گیرد و در کشور ما این بشر دوستی با عشق به خداوند شکل گرفته است و تجلی این بشردوستی در داوطلبی نمود دارد.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه این معرفت محبت، خدمت و مودت است که خودش را در فداکاری و خدمت مخلصانه نشان می‌دهد.

عزیزی ادامه داد: آسایش تن رنجور و تلاش برای تسکین آلام انسان‌ها کاریست که شما در حوادث انجام می‌دهید.

سازمان داوطلبان راه را برای پیوند میان توانمندان و نیازمندان هموار کرده است

امام جمعه موقت تهران گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی با سازمان داوطلبان راه را برای پیوند میان انسان‌های توانمند و نیازمند برای خدمت رسانی هموار کرده است و این اقدامی بزرگ محسوب می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد افزود: داوطلب شدن برای خدمت به مردم و آحاد بشر از مهمترین ارکان و اصول ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام است.

وی یادآورشد: شناسنامه یک مسلمان بر اساس آیات قرآن کریم از سه رکن برخوردار است؛ رابطه ویژه با خدای سبحان، رابطه عبودیت به معنای واقعی کلمه و رابطه مردم و عموم انسان‌ها که این بخش در نسبت به سایر انسان‌ها و خدمت به آنها تعریف شده است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: این انقلاب بر اساس داوطلبی برای خدمت به مردم شکل گرفته و تداوم یافته است و همین رزمندگان به اسلام و خانواده‌های شهدا نمود بارز این خدمت رسانی هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا داوطلب خدمت به انسان و ایثار برای امنیت ما بودند که به شهادت رسیدند گفت: داوطلبی نماد انسانیت و ایمان به خداست.

وی خاطر نشان کرد: امروز فلسطین میدان تقابل دو جبهه حامیان اسلام، مردم مظلوم و قبله نخست مسلمانان و جبهه افرادی که استخدام شده‌اند تا دیگران برای حمایت از جنایتکاران بکشند.

ابوترابی فرد ادامه داد: یکی از نهادهای کار آزموده و آماده بهره‌گیری از داوطلبان برای خدمت به انسان‌ها جمعیت هلال احمر و به طور خاص سازمان داوطلبان این جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha