اهداف اشغالگران از تشدید جنگ و حملات هوایی به غزه

غزه - ایرنا- یکی از تحلیلگران فلسطینی به اهداف اشغالگران از تشدید حملات وحشیانه به غزه و دلیل ادامه جنایات صهیونیست ها پرداخته است.

«ایاد القرا» تحلیلگر فلسطینی امروز (سه شنبه) در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست مرتکب کشتار در راستای تلاش برای فشار بر مقاومت در نوار غزه شده اند. صهیونیست ها از طریق تشدید حملات به ویژه پس از پایان آتش بس به دنبال فشار فزاینده بر مقاومت هستند.

این تحلیلگر با بیان این که اشغالگران صهیونیست به دنبال فشار به میانجی گران هستند تا اسیران خود را بگیرند، بدون اینکه بهای عملی و حقیقی بپردازند، گفت: از این رو مقامات تل آویو تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار بسته اند.

القرا تاکید کرد: اشغالگران به زعم خود به دنبال تحقق اهداف در غزه خواه نابودی حماس یا برگرداندن اسیران صهیونیست از طریق حمله به جنوب غزه هستند، اما آنچه تاکنون عیان شده، این است که ارتش رژیم صهیونیستی و سران تل آویو در تحقق اهدافشان هم در شمال غزه و هم در جنوب آن ناکام مانده اند.

این تحلیلگر با اشاره به عملیات ویژه صهیونیست ها برای آزادی اسیران خود که مقامات صهیونیست از آن دم می‌زنند نیز گفت: ادعاهای سران رژیم اشغالگر، مصرف داخلی دارد. آنها هدفشان را بازگرداندن اسیران از غزه اعلام کرده و اینکه جان آنها برایشان اهمیت دارد، اما وقایع میدانی دروغ بودن این روایت را عیان می‌سازد، زیرا دهها نفر از اسیران صهیونیست را خود در جریان حملات به غزه کشته‌اند.

القرا با بیان این که سران رژیم صهیونیستی به دنبال اطمینان دادن به جبهه داخلی هستند، اما راه به جایی نمی‌برند، افزود: سران تل آویو از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) کشتارهای فجیعی در نوار غزه انجام داده اند و به هیچ قانون بین المللی و اصولی در قبال غیرنظامیان فلسطینی و حتی در قبال اسیران اسرائیلی در غزه پایبند نیستند.

وی همچنین با اشاره به ادامه جنایات صهیونیست ها با شکستن آتش بس تاکید کرد: بازگشت دوباره رژیم صهیونیستی به آتش بس به فشارهای بین المللی بیشتری نیاز دارد و این محتمل است به ویژه که در مرحله ای از مراحل، روند گفتگو به خوبی پیش رفت، اما اسرائیل آنرا به شکست کشاند. این درباره سه هفته نخست جنگ، نیز رخ داد که این رژیم از مذاکره رویگردان بود و سپس در هفته پنجم به مذاکره روی آورد و در برهه کنونی نیز انتظار می رود که این روند رخ دهد و سران تل آویو به گفتگو روی آوردند ولی در مجموع رژیم صهیونیستی از گفتگو گریزان است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه و هدف قرار دادن مردم بی دفاع این منطقه کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha