پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان ۴۸ درصد رشد یافت

سنندج- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بیش از ۴۸ درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مصطفی فعله‌گری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت ها می شوند، اظهار کرد: در هشت ماه منتهی به آبان سال جاری افزون بر ۲ هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با بیان اینکه مالیات از مردم اخذ شده و برای آنها هزینه می شود، گفت: حدود هزار و ۷۲۲ نقطه شهری و روستایی در استان به طور دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار هستند.

فعله گری یادآور شد: این رقم که براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده و براساس فاکتور جمعیت به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می شود، منبع مهمی برای اداره شهرها و مناطق روستایی است.

وی یادآور شد: در بین تمام نقاط شهری و روستایی استان، شهرداری سنندج با رقمی بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال، شهرداری سقز با مبلغی افزون بر ۲۷۲ میلیارد ریال، شهرداری مریوان با ۲۳۱ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال و شهرداری بانه با بیش از ۱۸۳ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را در این مدت دریافت کرده اند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان اظهار کرد: به شهرداری قروه بیش از ۷۹ میلیارد ریال، شهرداری کامیاران حدود ۹۴ میلیارد ریال، شهرداری بیجار بیش از ۸۲ میلیارد ریال، شهرداری دهگلان ۴۲ میلیارد ریال، شهرداری دیواندره نزدیک به ۵۶ میلیارد ریال، شهرداری کانی دینار ۲۱ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال و به شهرداری سروآباد بیش از هشت میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در هشت ماهه امسال پرداخت شده است.

پرداخت مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان ۴۸ درصد رشد یافت

فعله‌گری بیان کرد: شهرداری های سریش آباد ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال، دلبران ۱۱ میلیارد ریال، یاسوکند پنج میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال، بلبان آباد پنج میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال، زرینه سه میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال، اورامان تخت پنج میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال، صاحب پنج میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال، آرمرده سه میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال، دزج سه میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال، شهرداری موچش پنج میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر شهرها همه روستاهای دارای دهیاری و بدون دهیاری نیز شامل این پرداخت ها شده‌اند، گفت: به عنوان نمونه دهیاری روستای آساوله بیش از ۱۳ میلیارد ریال و دهیاری روستای دوشان از توابع شهرستان سنندج ۱۱ میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال و دهیاری روستای مالوجه قروه ۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال از عوارض مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند شده‌اند.

طبق قانون چهار درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده وصول شده در استان باید به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و این واریزی ها صرف عمران و آبادانی شهرها شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha