پایداری هوا برای ۱۰ روز آینده در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود

یاسوج - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد هوای استان تا ۱۰روز آینده پایدار است و بارندگی نخواهیم داشت.

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی جدیدی تا هفته پایانی آذرماه امسال وارد کهگیلویه و بویراحمد نخواهد شد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که یک سامانه بارشی هفته پایانی آذرماه وارد استان می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله زمانی جزییات این سامانه در روزهای آینده تشریح می شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: حداقل دمای هوای بامداد امروز در ایستگاه های هواشناسی استان در یاسوج صفر، سی سخت ۲، مارگون ۲.۴،دوگنبدان ۷.۱،دهدشت ۴.۶،امامزاده جعفر ۷.۱،لنده ۶.۱ و لیکک نیز ۱۳.۹ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی بیان کرد:حداکثر دمای شبانه روز گذشته در یاسوج ۱۹ ،سی سخت ۱۸.۲،مارگون ۱۷.۳،دوگنبدان ۲۷.۷،دهدشت ۲۶.۵،امامزاده جعفر ۲۷،لنده ۲۸ و لیکک ۲۶.۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند عنوان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی استان نشان می دهد که در شبانه روز آینده جو استان صاف تا قسمتی ابری،گاهی ورزش باد خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha