ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها تقویت شود

بیرجند - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح با دانشگاه‌ها و ایجاد مرکزی برای هماهنگی و هم‌افزایی بین آنها مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا مهدوی روز سه‌شنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری همزمان با جشنواره امام علی (ع) که با حضور مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه علم و فناوری صورت گرفته و هرچه جلو رفتیم درخواست‌ها و موفقیت‌ها بیشتر شده است.

وی بیان کرد: برخی ظرفیت‌ها بر اثر نبود ارتباط دوطرفه بر زمین مانده است و این ارتباطات می‌تواند راه را تسهیل و رسیدن به هدف را تسریع کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ارتباط نداشتن سبب شده فکرها و اندیشه‌ها ابتر بماند و یکی از علت‌های آن حمایت نکردن دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه خروجی این پژوهش‌ها و فناوری‌ها به نفع مردم است افزود: با هماهنگی توانستیم باری را از دوش مردم برداریم و اگر توسعه دهیم این ارتباط در بین همه نیروها به مراتب بالاتری می‌رسد.

سردار مهدوی گفت: نیروهای مسلح همزمان توانستند با دیگر مراکز علمی فعال خود را گسترش دهند که باعث تضمین امنیت کشور و منطقه شده است.

وی اظهار داشت: خانواده نیروهای مسلح در حوزه مسائل علمی و پژوهشی نسبت به عرصه‌های دیگر که در حال فعالیت هستند عقب نبوده و چه بسا چند گام جلوتر هم بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هر نوع فعالیتی در جامعه نیازمند امنیت است و باید در عرصه پژوهش و فناوری خودکفا باشیم از همین رو بعد از دفاع مقدس در خانواده نیروهای مسلح و به همت جوانان و دانشمندان نیروهای مسلح در عرصه‌های دفاعی و امنیتی اتفاقات خوبی افتاد.

ارتباط بین پژوهشگران نیروهای مسلح و دانشگاه‌ها مورد توجه باشد

وی افزود: این دستاوردهای علمی نه تنها توانست امنیت را به ارمغان آورد بلکه سبب افزایش قدرت بازدارندگی در منطقه شده است.

سردار مهدوی گفت: اگر بدخواهان نظام امروز زمین گیر شده‌اند و نمی‌توانند کاری بکنند به واسطه تلاش و خلاقیت این جوانان برومند نیروهای مسلح بوده و خروجی کار آنان بازدارندگی ایجاد کرده است لذا بقیه عرصه‌ها هم زمانی می‌توانند خودباوری را ایجاد کنند که چتر امنیت بالای سرشان باشد.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح باید پیشرو باشند و چه بسا در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری هم حرف زیادی برای گفتن دارند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی هم گفت: امسال همزمان با هفته پژوهش و فناوری (۱۱ تا ۱۷ آذر) جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج و جشنواره امام علی (ع) نیروهای مسلح با همکاری و همت نیروهای مسلح سراسر استان، معاونت دانش و پژوهش سپاه، پارک علم و فناوری خراسان جنوبی، بنیاد ملی نخبگان و مرکز نوآوری و توسعه تعاون استان برگزار شد.

هادی ایمانی اضافه کزد: ۲۴ نفر از پژوهشگران بسیج علمی و نیروهای مسلح استان در این جشنواره مورد تقدیر واقع شدند و امید است این برنامه‌ها به توسعه علم و فناوری در استان کمک کند.

وی گفت: این جشنواره‌ها با رویکرد شبکه علمی مردمی حل مسائل استان و تجلیل از پژوهشگران برتر در مراکز مرتبط با بسیج و نیروهای مسلح و مراکز علمی استان برگزار شده است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان‌ جنوبی گفت: مهمترین هدف این نهاد تشکیل جبهه علمی، کمک به تولید علم مفید متناسب با آموزه‌های دینی، کمک به کاربست تحقیق و پژوهش، حفظ و ارتقای توان علمی کشور، توسعه مرزهای دانش و رویکردها و سیاست‌های سازمانی بوده و کمک به جذب، سازماندهی و تاثیرگذاری ظرفیت نخبگی و دانشی بسیج از دیگر اهداف این سازمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha