۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85312641
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه‌ها برای ثبت نام اصناف در سامانه "سدف" همکاری کنند

اهواز- ایرنا- معاون امور اقتصادی و بازرگانی اداره کل صنعت ،معدن و تجارت خوزستان گفت: اتحادیه‌ها برای تایید ثبت نام در سامانه "سدف" (درخواست فرآورده‌های نفتی) و تعیین سهمیه گاز مایع اصناف زیر پوشش خود هر چه سریع‌تر اقدام و همکاری کنند.

غلامرضا محمدی‌پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تمامی مصرف‌کنندگان گاز مایع برای دریافت سهمیه سوخت مورد نیاز خود باید در سامانه " سدف" ثبت نام کنند.

وی گفت: اداره کل صمت خوزستان وظیفه نظارت بر ثبت نام اصناف در این سامانه را بر عهده دارد که برای تسهیل و سرعت بخشیدن به این کار باید اتحادیه‌های هر صنف پای کار بیایند.

محمدی‌پور ادامه داد: رمز ورود و کاربری هر صنف از سوی این اداره کل به اتحادیه‌های مربوطه برای تعیین سهمیه و تایید ثبت نام ابلاغ شده است.

معاون امور اقتصادیی و بازرگانی اداره کل صمت خوزستان با اشاره به اصنافی که نیاز به گاز مایع دارند افزود: اصنافی همچون تاکسی‌داران، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و شرکت‌های پخشی که برای جایه جایی کالا از دستگاه‌های لیفتراک استفاده می‌کنند باید در این سامانه برای دریافت سهمیه گاز مایع ثبت نام کنند.

محمدی‌پور ادامه داد: برای عرضه سهمیه گاز مایع ماشین‌آلات سنگینی که در بخش کشاورزی و یا حوزه راه و شهرسازی استفاده می‌شوند اتحادیه تاکسی‌داران، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی باید ورود کرده و هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام این صنف اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد ماشین‌آلات سنگین دریافت کننده گاز مایع در حوزه کشاورزی و ۳۰ درصد در بخش راه‌سازی است که تقریبا ۳۰۰ نفر در این بخش متقاضی دریافت این نوع سوخت هستند.

محمدی‌پور اضافه کرد: ساماندهی عرضه گاز مایع برای جلوگیری از قاچاق سوخت و مقابله با فعالیت مبادی عرضه گاز مایع به صورت غیرقانونی و هدر رفت این نوع سوخت است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اهواز تمامی مصرف‌کنندگان گاز مایع برای دریافت این سوخت با نرخ دولتی باید در سامانه " سدف" ثبت نام کنند.

قیمت هر کپسول گاز مایع خارج از سامانه سدف به نرخ آزاد و سه میلیون ریال است.

۱۵۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha