هر شهید یک بیرق و چراغ فروزنده است

تبریز - ایرنا - رییس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: در زمان کنونی هر شهیدی یک علم، بیرق و چراغ فروزنده بوده و می تواند در جای جای کشور محافل باشکوهی را گردهم آورد.

به گزارش ایرنا، «حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی» روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت ۸۴۳ شهید انتظامی آذربایجان شرقی در سالن همایش های بین المللی خاوران تبریز افزود: این یادواره و هزاران اثر شهدا در جای جای کشور مشهود بوده و آنان جان خود را در راه آسایش و امنیت مردم فدا کردند تا به حیات ابدی و همیشگی نایل شوند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نامی به غیر از نام شهدا نمی تواند چنین محافل باشکوهی را رقم بزند، اظهار کرد: شهدا با حضور در این محافل، به یاد مردم می آورند که برای حفظ ارزش ها و آرمان های اسلام و نظام جان خود را فدا کرده اند و حفظ این آرمان ها وظیفه تک تک افراد جامعه است.

وی گفت: برگزاری یادواره های شهدا و یاد آنان برای مدیران و مسوولان بخش های مختلف جامعه می تواند تلنگری باشد تا برای رفع مشکلات مردم، نظام و انقلاب تلاش کنند و تلنگری برای نیروهای مسلح است تا خدمت بی منت به مردم، رفتار حکیمانه با آنان و خوشحال کردن دل های افراد جامعه را فراموش نکنند.برگزاری یادواره های شهدا و یاد آنان برای مدیران و مسوولان بخش های مختلف جامعه می تواند تلنگری باشد تا برای رفع مشکلات مردم، نظام و انقلاب تلاش کنند و تلنگری برای نیروهای مسلح است تا خدمت بی منت به مردم، رفتار حکیمانه با آنان و خوشحال کردن دل های افراد جامعه را فراموش نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی، با تاکید بر اینکه دشمن با تمام توان در مقابل جبهه اسلام ایستاده است، ادامه داد: اگر به معنای واقعی به شهدا تاسی کنیم، همچنان که در دوران دفاع مقدس بر دشمن پیروز شدیم، در زمان کنونی نیز بر جهان کفر پیروز خواهیم شد و پرچم پرافتخار اسلام را بر قلل جهان به اهتزاز خواهیم درآورد.

وی یادآور شد: یادواره های شهدا به ما یادآوری می کند که به راه و رسم شهدا تاسی کنیم و در مقابل هجمه دشمنان به ارزش های اسلام و نظام مانند حجاب اسلامی ساکت نشینیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: همه وصایای شهدا حاوی ۲ نکته مهم است که اول اینکه از ما خواسته اند تا پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیب نرسد، دوم اینکه مادران و خواهران خود را به رعایت حجاب سفارش کرده اند.همه وصایای شهدا حاوی ۲ نکته مهم است که اول اینکه از ما خواسته اند تا پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیب نرسد، دوم اینکه مادران و خواهران خود را به رعایت حجاب سفارش کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی، با تاکید بر اینکه نباید در مقابل هجمه دشمنان به ارزش های اسلامی و نظامی بی تفاوت شد، افزود: باید فرهنگ شهادت را در مقابل هجمه عده ای خائن، وطن فروش و امنیت فروش در جامعه گسترش داد و از آرمان های شهدا و نظام حفاظت کرد.

هر شهیدی یک بیرق و چراغ فروزنده است

عطر شهدا، جامعه را از آسیب های دشمنان حفظ می کند

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در زمان کنونی هر چقدر عطر شهدا در جامعه طنین انداز شود به همان مقدار جامعه در برابر تهدیدات و اسیب های دشمنان در امان خواهد ماند.

سردار «علی محمدی»، با بیان اینکه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای پایداری نظام مقدس اسلامی بیش از ۱۴ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز را تقدیم کرده است، افزود: از این تعداد حدود هشت هزار شهید فراجا در دوران جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس شهید شده اند.

وی اظهار کرد: بیش از پنج هزار شهید نیز در عرصه حفظ نظم و امنیت جان خود را فدا کرده اند تا برای مردم آسایش و آرامش به ارمغان بیاورند و بسیاری از این افراد در مبارزه با اشرار شهید شده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سهم آذربایجان شرقی از این شهدا، تقدیم ۸۴۳ شهید، یک هزار و ۴۰۹ جانباز و ۸۲ آزاده است، گفت: تاکنون ظرفیت شهدا در فرهنگ سازی بالاترین درجه را داشته و هر جا فرهنگ ایثار و شهادت جاری بوده به موفقیت های بزرگی نایل شده ایم.

سردار محمدی، با بیان اینکه دست نیاز به سوی شهدا دراز می کنیم، اظهار کرد: ما به شهدا و خانواده های آنها مدیون هستیم و باید قدردان آن ها باشیم.

وی یادآورد شد: راه شهدا و خون پاک آنان همه ما را بر آن می دارد که همواره با اقتدار و ایثار، نظام را از هجوم دشمنان ایمن نگه داریم و ما با بهره مندی از فرهنگ شهادت در مقابل آنان ایستاده ایم. راه شهدا و خون پاک آنان همه ما را بر آن می دارد که همواره با اقتدار و ایثار، نظام را از هجوم دشمنان ایمن نگه داریم و ما با بهره مندی از فرهنگ شهادت در مقابل آنان ایستاده ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، وظیفه امروز پلیس از هر دوره ای خطیرتر است، گفت: وظیفه پلیس برای حفظ امنیت از هر زمانی حساس تر است.

سردار محمدی، ادامه داد: تقدیم شهدای بسیار در راه حفظ نظم و انضباط کشور بیانگر این است که نیروی انتظامی با شهدا پیمان بسته و راه آن ها را ادامه می دهد.

وی اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برای همه جامعه است و خانواده های شهدا حقی برگردن همه افراد جامعه دارند و باید از آنان قدردانی کرد.

هر شهیدی یک بیرق و چراغ فروزنده است

اگر پدران و مادران شهدا به رسالت خود عمل نمی کردند، راه شهدا ادامه نمی یافت

عضو شورای اسلامی تبریز و مادر شهید «عدالت اکبری» نیز در این مراسم گفت: شهدا نه بالی و نه پری برای پرواز نداشتند بلکه آنان دلی حرکت کرده و به آنچه در دل می خواستند، رسیدند.

«حکیمه غفوری»، با بیان اینکه شهدا برای رسیدن به درجه رفیع شهادت در ۲ مسیر گام برمی داشتند، افزود: اول اینکه شهدا در محاسبات خود، خداوند را پررنگ دیده و در طول زندگی خود برنامه داشته و خداوند را همیشه ناظر بر اعمال خود می دیدند.

وی اظهار کرد: گام دوم شهدا، پررنگ دیدن قیامت بود و آنان خود را همیشه در مرحله پاسخگویی می دیدند و کارهای خود را برای جلب رضایت خداوند انجام می دادند.

عضو شورای اسلامی تبریز گفت: در زمان کنونی اگر پدران و مادران شهدا نبودند و رسالت خود را در راه شهدا انجام نمی دادند، راه شهدا ادامه نمی یافت زیرا آنان علاوه بر اینکه در پشت جبهه تلاش کردند با حضور در سنگرهای مختلف و فعالیت در آن ها موجب دلگرمی سایر جوانان شدند.

غفوری، با تاکید بر اینکه در همه جوامع الگویی برای جوانان نیاز است، ادامه داد: خانواده های شهدا الگویی برای جوانان زمان کنونی هستند تا آنان نیز راه شهدا را ادامه دهند و امنیت و آسایش را برای افراد جامعه به ارمغان بیاورند.خانواده های شهدا الگویی برای جوانان زمان کنونی هستند تا آنان نیز راه شهدا را ادامه دهند و امنیت و آسایش را برای افراد جامعه به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا لازم ولی کافی نیست، یادآور شد: این یادواره ها نباید به نشستن و برخاستن خلاصه شود بلکه باید در عمل ادامه دهندگان راه شهدا باشیم.

غفوری، افزود: نام شهدا نباید صرفا زینت بخش مجلس باشد و بعد از نشستن بر روی صندلی مسوولیت آن را فراموش کنیم بلکه بدانیم اگر به میز خدمت و توفیقی در خدمت به نظام اسلامی رسیده ایم همه به برکت خون شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از ولایت، سفارش شهدا به افراد جامعه است، اظهار کرد: همه باید برای حفظ نظام و ادامه راه شهدا تلاش کرده و به سفارش شهدا عمل کنیم.

حمایت از ولایت، سفارش شهدا به افراد جامعه است، اظهار کرد: همه باید برای حفظ نظام و ادامه راه شهدا تلاش کرده و به سفارش شهدا عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم پیکر شهید گمنام در داخل سالن مرکز همایش های بین المللی خاوران تشییع و از سوی خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مسوولان نظامی و انتظامی و نهادهای دولتی حاضر در مراسم گلباران شد و با نوحه سرایی مداحان صدای گریه های حاضران در رثای شهدا به ویژه شهدای گمنام در فضای سالن طنین انداز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha