مناف هاشمی: ۲ سال پیش باید برای ژیمناستیک تصمیم درستی می‌گرفتند/کسی مخالف مرکز حکمیت نبود

تهران- ایرنا- دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: تصمیمی که رئیس کمیته و وزیر ورزش گرفتند به مصلحت ورزش کشور است. چیزی که به مصلحت ورزش و ورزشکاران کشور است حتما تصمیم درستی است. برای جلوگیری از تعلیق فدراسیون ژیمناستیک این کار را انجام دادیم و ای کاش این تصمیم دو سال پیش گرفته می‌شد.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سالیانه کمیته ملی المپیک، امروز (سه‌شنبه) برگزار شد. سیدمناف هاشمی پس از پایان مجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مجمع مباحث مختلفی مطرح شد. گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ بود که ۶ ماه آن به مدیریت قبل و ۶ ماه آن هم به مدیریت فعلی مربوط می‌شد. اعضای مجمع از این گزارش اعلام رضایت کردند و از مدیریت قبل تشکر شد. در خصوص ۶ ماهه دوم مدیریت کمیته، هم گزارش مطلوبی ارائه شد. حسابرس هم اسناد مالی سال ۱۴۰۱ را ارائه کرد و در این خصوص اعضای مجمع سوالاتی داشتند که به آنها پاسخ داده شد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر گزارش‌ بازی‌های آسیایی هانگژو بود که توسط اینجانب به عنوان سرپرست کاروان ارائه شد. در این دوره هفتم شدیم اما باید توجه داشت تحریم و مشکلاتی که برخی فدراسیون‌ها داشتند و همین‌طور مشکلات کرونا هم وجود داشت. خسروی‌وفا هم بسته حمایتی ورزشکاران که در هیئت اجرایی تایید شده بود را در مجمع عنوان کرد که البته دوستان گفتند یکبار دیگر در هیئت اجرایی مورد بررسی قرار بگیرد. چون پیش‌بینی‌ در خصوص کسب سهمیه و همین‌طور کسب مدال در المپیک پاریس محدود است برای طلا تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به صورت ماهیانه حمایت خواهیم کرد. شاید یک ورزشکار ۱۱۰ میلیون تومان بگیرد و ورزشکار دیگر ۱۵ میلیون تومان دریافت کند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره قطع صدا و تصویر مجمع برای اهالی رسانه در زمان مخالفت برخی اعضای با تشکیل حکمیت ورزش عنوان کرد: اول اینکه دوستان مخالفت نکردند و نسبت به آن ایراداتی گرفتند. به همین خاطر از دستور جلسه خارج و قرار بر این شد دوباره در هیئت اجرایی مطرح شد و اگر هیئت اجرایی تصویب کرد در مجمع آتی به تصویب برسد. در خصوص قطع صدا رئیس کمیته ملی المپیک ملاقاتی با توماس باخ داشت و توصیه‌هایی بود که در خصوص ضمانت‌های مالی به اعضای مجمع توصیه کرد. قرار بر این شد، فدراسیون‌ها راهکارهایی را در این خصوص پیشنهاد دهند.

هاشمی همچنین درباره بودجه سال ۱۴۰۳ نیز گفت: هدف‌گذاری ما برای سال آینده بیشتر از یکهزار میلیارد تومان خواهد بود. چون رویدادهای زیادی مثل المپیک پاریس و بازی‌های داخل سالن را در پیش داریم. به همین دلیل از مسیر مجلس و سازمان برنامه و بودجه باید منابع لازم را داشته باشیم. باید از دولت تشکر کنم، دغدغه‌ای در خصوص منابع مالی نداشتیم و حتی مازاد بودجه را بین فدراسیون‌ها تقسیم کردیم. ضمن اینکه شرکت اقتصادی که منحل شده بود را احیا کردیم. هدف‌گذاری ما بودجه بیشتر از یکهزار میلیارد است و حتی به دنبال رسیدن به یکهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد هم هستیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در بخش دیگری درباره آخرین شرایط فدراسیون ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک توضیح خاصی ندارد و فردی که در مجمع حضور داشت صحبت کرد و تصمیمی که رئیس کمیته و وزیر ورزش گرفتند به مصلحت ورزش کشور است. چیزی که به مصلحت ورزش و ورزشکاران کشور است حتما تصمیم درستی است. شاید من به شخصه یا فرد دیگری از این تصمیم ناراحت باشد اما این تصمیم درست، جمعی بوده و برای جلوگیری از تعلیق فدراسیون ژیمناستیک این کار را انجام دادیم و ای کاش این کار دو سال پیش انجام می‌شد. هر عزیزی که تا امروز در فدراسیون ژیمناستیک حضور داشته تا امروز برای ما عزیز بوده اما ملاک ما تائیدیه‌های فدراسیون جهانی برای اعزام‌ها و لایسنس‌ها است.

وی در خصوص ندادن روادید انگلیس به تکواندوکاران تصریح کرد: مکاتباتی در این خصوص کردیم. فدراسیون هم اعتراض خود را انجام داد و مستندات خود را در این خصوص به ما ارائه کرد. ما به کمیته بین‌المللی المپیک اعتراض کردیم و عدم حضور تکواندوکاران در انگلیس به ضرر جمهوری اسلامی ایران بود و امیدوارم کمیته بین‌المللی المپیک به گونه‌ای عمل کند که این مسائل تکرار نشود. البته مسئولان فدراسیون تکواندو قول داده‌اند در چین کسب سهمیه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha