شرکت نفت اهالی بونجی جاسک را از بلاتکلیفی خارج کند

بندرعباس - ایرنا - بخشدار مرکزی جاسک گفت: اهالی سه روستای بونجی در بخش مرکزی شهرستان به‌دلیل اختلاف با شرکت نفت در جبران خسارت‌ها و پذیرش اسناد و مدارک آنان بلاتکلیف هستند.

اکبر قویدل روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ مردم سه روستای بونجی شامل بونجی کَرباسی، بونجی میسکی و بونجی لاتیدان باید از شرکت نفت بابت احداث تاسیسات در زمین‌هایشان خسارت دریافت کنند، این درحالی است که این شرکت در سه سال گذشته این وعده را داده اما هنوز عملی نشده است.

وی ادامه داد: بنا شده بود مردم و معارضان طرح‌های پالایشی مدارک و مستندات خود را به شرکت نفت بدهند و این شرکت نیز براساس کار کارشناسی نسبت به پرداخت خسارت‌ها اقدام کند.

قویدل یادآورشد: مردم این روستاها هم باتوجه به این موضوع و برای گرفتن حق خود، برای دریافت رای اثبات مالکیت به دادگستری در مرکز استان مراجعه کردند، رای اثبات مالکیت با این پیگیری‌ها صادر شد اما وزارت نفت اعلام کرد این آرا را قبول نداشته و مالکان برای اثبات مالکیت خود باید سند رسمی تک برگ ارائه دهند.

بخشدار مرکزی جاسک اضافه کرد: این مساله موجب شد مردم برای دریافت اسناد تک برگی در راستای احقاق حق خود به سازمان ثبت اسناد و املاک مراجعه کنند اما این سازمان باتوجه به اینکه در محدوده زمین‌های آنان، توسط شرکت نفت اقدام به احداث ساختمان و فعالیت‌های عمرانی کرده است، اعلام می‌کند امکان اعزام کارشناس برای بررسی زمین‌ها و صدور سند تک برگ وجود ندارد.

وی گفت: همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام می‌کند چنانچه شرکت نفت خواهان جبران خسارت‌های وارده به مردم است، می‌تواند براساس رای صادره اثبات مالکیت از سوی دادگاه صالح، این کار را انجام دهد تا ۵۰۰ خانوار سه روستای بونجی از بلاتکیفی خارج شوند.

بخشدار مرکزی جاسک افزود: اکنون افزون‌بر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در این سه روستا بلاتکلیف بوده و با توجه به اینکه شرکت نفت در تهران است امکان دسترسی مستقیم به آن برای مطالبه حق خود را ندارند، از طرفی هم در این سه سال بارها مسوولان از جمله رییس کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، مسوولان توسعه سواحل مکران و غیره از این منطقه بازدید داشته و مشکل مردم را دیده و از زبان آن‌ها شنیده‌اند.

قویدل اشاره کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار جاسک و استاندار هرمزگان برای باز کردن گره مشکل مردم این سه روستا ادامه دارد و قول‌هایی نیز داده شده است.

جاسک در فاصله ۳۳۲ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است، این شهرستان به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی هرمزگان و مجاورت با دریایی مکران و تنگه هرمز از گذشته تاکنون دارای اهمیت بوده و موقعیت طبیعی‌اش آن را عهده‌دار نقش‌های تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خاصی کرده است.

جاسک دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت بوده و یکی از ۶ شهرستان بندری هرمزگان است و محور مهم در توسعه کریدور شمال به جنوب در کشور محسوب شده که در برخی اخبار منتشره سخن از مسیر ریلی برای آن به میان آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha