حمایت استانداری از سرمایه‌گذاری برای فرآوری محصولات خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری و تکمیل زنجیره‌های ارزش محصولات مزیت‌دار استان به طور ویژه حمایت می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی روز سه‌شنبه در دیدار هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذار اولین شهرک تخصصی زرشک در استان افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد ارزش افزوده و فرآوری محصولات مزیت‌دار کشاورزی به ویژه زرشک که جزو محصولات کم آب‌بر و سازگار با اقلیم خراسان جنوبی است از برنامه‌های حوزه اقتصادی در راستای منفعت بیشتر کشاورزان و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی اظهار داشت: ایجاد ارزش افزوده با رویکرد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تقویت صنعت بسته ‌بندی با فناوری روز، استفاده از روش‌های نوین تولید زرشک و نیز تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی از برنامه‌های در حال پیگیری است.

حمایت استانداری از سرمایه‌گذاری برای فرآوری محصولات خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان رتبه نخست تولید زرشک بی‌دانه جهان را دارد، ۹۸ درصد سطح زیر کشت زرشک کشور مربوط به خراسان جنوبی است و تعداد بهره‌برداران این محصول در استان ۳۸ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های حوزه اقتصادی جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده محصول است افزود: ایجاد شهرک تخصصی زرشک علاوه بر افزایش منفعت برای کشاورزان، ایجاد زمینه‌های اشتغال پایدار در استان را به همراه خواهد داشت.

اشرفی گفت: مسئولان دستگاه‌های مرتبط و بانک‌های استان در جهت کمک به اجرای این برنامه، موظف به همکاری با سرمایه‌گذاران در چارچوب ضوابط و مقررات هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha