برگزاری بیش از ۵۰ هزار محفل انس با قرآن کریم/ آغاز ثبت‌نام مسابقات فرهنگیان

تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری بیش از ۵۰ هزار محفل انس با قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت در مدارس سراسر کشور در حال انجام است و ۱۰ هزار مدرسه غیردولتی و ۴۰ هزار مدرسه دولتی با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان، معلمان قاری، حافظان قرآن و با کمک هیئت‌های مذهبی این محفل‌ها را برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، معمولا از ۲۰ تا ۲۶ آذر ماه هفته قرآن، عترت و نماز مدارس برگزار می‌شود که در این هفته در سطح ملی و منطقه‌ای برنامه‌هایی را برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند.

در این راستا، میکائیل باقری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اقدامات انجام شده در حوزه قرآن دانش‌آموزی اظهار کرد: نزدیک به ۲۰ فعالیت در مدارس و حوزه‌های ستادی مناطق و استان‌ها داریم که برخی هم تا پایان هفته قرآن، عترت و نماز ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون بررسی فایل صوتی بیش از هشت هزار نفر از دانش‌آموزانی که فایل صوتی نماز خود را در سامانه جامع پرورشی بارگذاری کردند، انجام شده است. همچنین برگزاری آیین‌های جشن تکلیف یا عبادت برای دختران پایه سوم دبستان و پسران پایه هشتم متوسطه اول در تعدادی از مدارس آموزش و پرورش سراسر کشور صورت گرفته است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دیدار دانش‌آموزان فعال در حوزه قرآن با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جماعت مرکز استان‌ها صورت گرفته است، همچنین جلسات گفتمان دینی با حضور مبلغان و کارشناسان مذهبی بویژه ائمه جمعه سراسر کشور در مدارس برگزار شده است.


برگزاری بیش از ۵۰ هزار محفل انس با قرآن کریم/ آغاز ثبت‌نام مسابقات فرهنگیان


آغاز برگزاری مسابقات کتبی مرحله آموزشگاهی به صورت سراسری

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: برگزاری مسابقات کتبی مرحله آموزشگاهی را به صورت سراسری با استفاده از سامانه جامع پرورشی در بخش نورینو آغاز کردیم. از سوی دیگر نخبگان مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطوح مناطق، استان‌ها و ملی در جلسات خرد و کلان مانند صحن علنی مجلس تلاوت قرآن داشتند و قرائت قرآن در اکثر جلسات را دانش‌آموزان به عهده‌ داشتند.

وی با اشاره به برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز در مناطق و استان‌ها، گفت: همچنین در این هفته، روزها را با نام رشته‌های مسابقات نامگذاری کردیم. همچنین پوستر چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز طراحی و منتشر شد.

باقری درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه توانمندسازی فرهنگیان اظهار کرد:آغاز ثبت‌نام فرهنگیان در این هفته در مسابقات انجام می‌شود و همچنین دوره توانمندسازی ائمه جماعت روحانی و مدیران مدارس را انجام داده‌ایم.

به گزارش ایرنا، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش ۵ آذر ماه از برگزاری دوره توانمندسازی هزار امام جماعت مدارس خبر داد و گفته بود: این دوره در دو بخش مدیران مدارس با اولویت مدیران جدید الانتصاب مدارس دولتی و غیردولتی همچنین روحانیون امام جماعت مدارس برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha