مقام مستعفی آمریکایی: تداوم جنگ اسرائیل در غزه، فاجعه برای سیاست خارجی آمریکا است

تهران – ایرنا – یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا که در اعتراض به کمک‌های نظامی بی‌حساب و کتاب کاخ سفید به تل‌آویو استعفا کرده است، به شبکه سی‌ان‌ان گفت که واشنگتن باید از اهرم فشار کمک‌های مالی و تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به کشتار در غزه استفاده کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، جاش پال، چند روز پس از ۱۵ مهر و عملیات طوفان الاقصی، در اعتراض به «انتقال بی رویه تسلیحات آمریکا به [رژیم] اسرائیل» از وزارت امور خارجه استعفا کرد و در نامه استعفای خود نوشت که واکنش اسرائیل و حمایت آمریکا «تنها به درد و رنج بیشتر مردم اسرائیل و فلسطین منجر می شود و به نفع دراز مدت آمریکا نیست.»

این مقام پیشین وزارت امور خارجه ایالات متحده در مصاحبه دیشب خود با کریستین امانپور با تایید اظهار نظر اخیر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که حمله تل آویو به نوار غزه را یک شکست راهبردی خوانده بود، گفت: «این [تهاجم] به نتیجه دلخواه [رژیم] اسرائیل منجر نشده و فقط رنج اسرائیلی ها و فلسطینیان را برای یک نسل دیگر تداوم می دهد.»

پال گفت: به یاد نمی آورم که چنین گسستی میان ارزش‌ها و اعمالمان یا میان دیدگاه‌ های دولتمردان آمریکایی و واقعیت ‌های موجود دیده باشم.

وی تداوم جنگ جاری [رژیم] اسرائیل علیه فلسطینیان را «نه تنها یک فاجعه در غزه، بلکه یک فاجعه سیاست خارجی برای آمریکا، در سراسر جهان عرب و جنوب جهانی» دانست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در سراسر منطقه از رژیم صهیونیستی پشتیبانی امنیتی و دیپلماتیک می کند، افزود: ما ارائه ‌دهنده تسلیحات به [رژیم] اسرائیل بوده و هر ساله میلیاردها دلار پول مالیات دهندگان را به [این رژیم] ثروتمند پرداخت می کنیم. ما اهرم های فشار زیادی در اختیار داریم تا [رژیم] اسرائیل را در مسیر بهتری قرار داده و به کشتار بیهوده در غزه پایان دهیم که از آنها استفاده نمی کنیم.

پال به فاجعه تجاوز جنسی در زندان های [رژیم] اسرائیل اشاره و اضافه کرد: من زمانی در فرآیند بررسی حقوق بشری برای ارسال سلاح به [رژیم] اسرائیل فعالیت می کردم. [همان دوره] یک موسسه خیریه به نام «دفاع از کودکان فلسطین» توجه ما را به تجاوز جنسی به یک پسر ۱۳ ساله در یکی از زندان های [رژیم] اسرائیل در قدس، جلب کرد.

ما این ادعاها را که معتبر می دانستیم بررسی کرده و در اختیار [رژیم] اسرائیل قرار دادیم. می دانید روز بعد چه اتفاقی افتاد؟ ارتش اسرائیل وارد دفاتر این خیریه شد، تمامی رایانه های آنها را ضبط و این موسسه را یک نهاد تروریستی اعلام کرد.

بر اساس آخرین گزارش ها، تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha