۱۳ هزار بیمار مبتلا به فشارخون در نیشابور شناسایی شدند

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: حدود ۱۳ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در قالب پویش ملی سلامت و در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

دکتر «حامد جزجلالیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در "پویش ملی سلامت" که از ۲۰ آبان ماه امسال آغاز شده است و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، کلیه افراد دارای ۱۸ سال سن و بالاتر به صورت رایگان از نظر دیابت و فشارخون بررسی و غربالگری می‌شوند.

وی بیان کرد: در قالب این پویش تاکنون ۶۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به لحاظ بیماری دیابت و فشار خون بالا  غربالگری شده اند که حدود ۲۲ درصد از آنها مبتلا به فشار خون بالا بوده اند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: از میان افراد غربالگری شده در نیشابور ۱۲ هزار و ۱۰ نفر دارای سابقه فشار خون بالا بوده و ۸۹۷ نفر دارای فشارخون بالا بدون سابقه قبلی هستند.

وی گفت: همچنین در این پویش پنج هزار و ۵۶۴ نفر دارای قند خون بالا با سابقه دیابت و ۷۲۲ نفر دارای قند خون بالا بدون سابقه دیابت (مشکوک به دیابت) شناسایی شدند.

جزجلالیان هدف از اجرای پویش ملی سلامت را افزایش آگاهی عمومی از عوامل خطر دیابت و فشارخون و کنترل بیماری در مبتلایان و نیز شناسایی بیماران عنوان کرد و افزود: بیماران دیابتی و بیماران دارای فشار خون بالای شناسایی شده در این پویش اگر پرونده فعال بهداشتی نداشته باشند به مراکز سلامت و مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی اطلاع‌رسانی، آموزش، تشکیل پرونده مراقبت، پیگیری و درمان بیماران را مهمترین اقدامات در حال انجام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در زمینه پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشار خون بالا دانست.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha