شهرداری پایتخت فرانسه: در المپیک هیچ‌جا امن‌تر از پاریس نخواهد بود

تهران- یرنا- معاون شهردار پاریس با اشاره به حادثه اخیر با سلاح سرد در این شهر که به مرگ یک نفر انجامید، مدعی شد که پایتخت فرانسه در جریان المپیک ۲۰۲۴ «امن‌ترین جای جهان» خواهد بود.

به گزارش عصر سه‌شنبه‌ ایرنا، پلیس فرانسه بامداد یکشنبه اعلام کرد که یک فرد مهاجم به ضرب چاقو یک نفر را در پاریس به قتل رساند و یک فرد دیگر را مجروح کرد.

در پی این حادثه دادستانی پاریس تحقیقات خود درباره قتل یک شهروند آلمان و مجروح شدن دو فرد دیگر را آغاز کرد.

این حمله در نزدیکی برج ایفل که یکی از مکان‌های مورد نظر کمیته سازماندهی المپیک پاریس برای مراسم افتتاحیه این رویداد است، رخ داد.

با این حال و به‌رغم وقوع حوادث مشابه در پاریس، پیر رابادان، معاون شهردار این شهر، امنیت پاریس در المپیک را تضمین کرد.

وی مدعی شد: ما سازوکار منحصربه‌فرد داریم که در مراسم افتتاحیه به اجرا خواهیم گذاشت. اتفاقی که رخ داد، هولناک بود. با همه کسانی که تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند، همدردی می‌کنیم. شرایط را رصد کرده‌ایم اما هیچ برنامه دومی برای افتتاحیه نداریم.

رابادان افزود: برنامه را مشخص کرده‌ایم و برای حصول اطمینان از امنیت مردم، تعدادی از متغیرها را اصلاح خواهیم کرد. اقدامات و تدابیر کافی اتخاذ خواهد شد.

وی مدعی شد: در جهان هیچ مکان یا منطقه‌ای امن‌تر از پاریس و پارک المپیک وجود نخواهد داشت.

پاریس در نظر دارد تا برای نخستین بار در تاریخ بازی‌های المپیک تابستانی، مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ را خارج از ورزشگاه المپیک این شهر برگزار کند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که کمتر از ۲ ماه پیش، یک معلم تاریخ در شمال شرقی فرانسه به دست یک مهاجم به قتل رسید که در پی آن الیزابت بورن نخست‌وزیر فرانسه در این کشور وضعیت فوق‌العاده «آماده باش تروریستی» اعلام کرد. به گزارش رسانه‌ها، فرد مظنون تفکرات افراطی داشته و پیش از این از دانش‌آموزان معلم مقتول بوده است.

سی‌وسومین دوره المپیک تابستانی از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴(پنجم تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha