روایت سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا از چالش بایدن با رای‌دهندگان مسلمان

تهران- ایرنا- سرهنگ دوم بازنشسته نیروی هوایی آمریکا و تحلیلگر سابق وزارت دفاع این کشور تاکید دارد که دولت جو بایدن برای پیروزی مجدد در انتخابات آتی به رای مسلمانان این کشور نیاز دارد و ادامه حمایت‌هایش از جنایات اسرائیل، دموکرات‌ها را در مقابل جمهوری‌خواهان با چالش روبرو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، کارن کویتکوفسکی روز سه شنبه در گفت و گو با اسپوتنیک با اشاره به سخنان لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که به تل‌آویو هشدار داده است اگر اسرائیل از غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه در بحبوحه جنگ علیه حماس محافظت نکند، احتمال شکست راهبردی وجود خواهد داشت، گفت: آستین درست میگوید. اما وقتی می گوید شکست استراتژیک، به نظر می رسد هیچ کس در کنگره یا سنا متوجه نمی شود که او در مورد چه چیزی صحبت می کند.

در این گزارش با طرح این سوال که پشت اظهارات آستین چه معنایی نهفته است؟ می خوانیم: به نظر می رسد که دولت بایدن لحن خود را در رابطه با جنگ اسرائیل پس از آغاز دوباره عملیات تل آویو در نوار غزه، اندکی تغییر داده است.

کویتکوفسکی اظهار داشت: یک شکست استراتژیک برای اسرائیل از بسیاری جهات پیشتر رخ داده است، زیرا تقریباً همه متحدان غربی او مجبور بودند تظاهرات داخلی و اعمال آزادی بیان را خنثی کنند.

پیش از آغاز مجدد جنگ، برخی منابع رسانه ای به نقل از منابع داخلی گزارش دادند که بایدن و آستین از مقامات اسرائیلی می خواهند که در جنوب غزه خویشتن داری کنند. علاوه بر این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در سفر اخیرش به سرزمین‌های اشغالی از مقامات اسرائیلی خواست که آتش‌بس طولانی‌تر شود. سپس آستین به تل آویو درباره شکست استراتژیک هشدار داد.

کویتکوفسکی می افزاید: نکته اصلی این است که بخش قابل توجهی از رای دهندگان بایدن از جمله دموکرات های جوان، غیر سفیدپوستان، عرب ها و مسلمانان آمریکایی از فلسطین و آتش بس در نوار غزه حمایت می کنند.

وی اضافه می کند: این گروه ها در هفته های گذشته طی تجمع های مختلف اعتراض خود را نسبت به سیاست های آمریکا در قبال اسرائیل و جنگ غزه نشان دادند و به نظر می رسد دولت بایدن از این مسئله می ترسد که این رای دهندگان را در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا از دست دهد.

طبق نظرسنجی های منتشر شده توسط سایت آکسیوس این احتمال وجود دارد که کاهش حمایت غیرسفیدپوستان، اعراب و مسلمانان در ۶ ایالت اصلی، رقابت را به نفع جمهوری خواهان رقم بزند.

پیشتر، در اواسط نوامبر، نیویورک تایمز گزارش داد که بیش از ۵۰۰ مقام آمریکایی به نمایندگی از حدود ۴۰ سازمان دولتی نامه ای به رئیس جمهوری ایالات متحده در اعتراض به حمایت او از اسرائیل در جنگ غزه ارسال کرده اند. همزمان، ده‌ها کارمند وزارت امور خارجه در اعتراض به مدیریت دولت بایدن در مناقشه فلسطین و اسرائیل، یادداشت‌های داخلی را برای بلینکن امضا کردند.

علاوه بر نارضایتی در داخل دولت، برخی از سناتورهای دموکرات خواستار مشروط کردن کمک به اسرائیل شده اند. به نظر می‌رسد تیم بایدن تحت فشار بی‌سابقه‌ای هم از سوی هم‌پیمانان و هم حزبی‌های خود قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha