۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 5253
کد خبر: 85313175
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جنبش دانشجویی امروز خیلی از سال ۳۲ جلوتر است

تهران- ایرنا- دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، روحیه استکبارستیزی جنبش دانشجویی امروز را خیلی جلوتر از سال۱۳۳۲ دانست و گفت: این جنبش در موضوع حمایت از مردم مظلوم و سربلند غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی نمره قبولی گرفت.

شایان ترکمانی سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا و در آستانه هفتادمین سالگرد بزرگداشت مقام دانشجو با تاکید بر حفظ اصالت و استکبارستیزی جنبش‌های دانشجویی، گفت: شاید تلقی این باشد که جنبش دانشجویی از فضای استکبارستیزی فاصله گرفته است اما ما به عنوان افرادی که در بطن قضیه هستیم و می‌دانیم خلاف این موضوع وجود دارد. با اتفاقاتی که با عملیات طوفان‌الاقصی در غزه رخ داد معلوم شد که جنبش دانشجویی امروز از دانشجویان ۱۶ آذر ۱۳۳۲ خیلی جلوتر است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ادامه داد: شاید بخشی از دانشجویان در سال ۳۲ نظر خود را بیان کردند که منجر به حرکت عظیمی شد که تا الان می‌توان آنرا مشاهده کرد. در حوادث غزه و جنایات رژیم صهیونیستی پس از طوفان الاقصی دیدیم که حتی جریان‌های سکولار هم با استکبارستیزی همراه شدند و روحیه استکبارستیزی باردیگر اوج گرفت.

ترکمانی با اشاره به تلاش‌های دولت برای احیای جنبش‌های دانشجویی، افزود: دولت کنونی محصول تلاش‌های جامعه نخبگانی به ویژه دانشجویان است. دولت سیزدهم از همراه‌ترین و همسوترین دولت‌ها با رهبری و انقلاب اسلامی است و این موضوع فضا را برای ظهور و بروز تفکرات انقلابی باز می‌کند.

وی با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: جنبش دانشجویی در موضوع حمایت از مردم مظلوم و سربلند غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی نمره قبولی گرفت. مهم‌ترین دستاورد عملیات طوفان‌الاقصی ایجاد اتحاد میان کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان بود. همچنین باعث شد دلها به یکدیگر نزدیک شود و به عنوان کشورهای مسلمان متوجه شدیم که چه نقاط مشترکی داریم و می‌توانیم بر دشمنان غالب شویم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با تأکید بر تقویت متوازن شورو شعور انقلابی، گفت: باید بتوانیم گفتمان مبارزه با استکبار و صهیونیسم در دانشگاه زنده نگه داریم. قاعدتا اگر چیزی در دانشگاه تبدیل به گفتمان شود، در جامعه هم به شکل گفتمان درمی‌آید.

ترکمانی ادامه داد: باید برای ایجاد این گفتمان در دانشگاه برنامه داشته باشیم و مسأله را برای دانشجویان باز کرده و تبیین کنیم تا از گوشه گوشه دانشگاه، بوی استکبارستیزی به مشام برسد.

این فعال سیاسی دانشجویی تأکید کرد: مسأله فلسطین تنها مربوط به فلسطین نیست؛ بلکه مسأله ظهور و مبارزه با استکبار و نبرد خیر و شر است.

چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد؛ سه دانشجو به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی در اعتراض به سفر رسمی ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و بهمین مناسبت ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شد.

جنبش دانشجویی امروز خیلی از سال ۳۲ جلوتر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha