تشکیل ۴۵۰ هزار پرونده تعزیراتی در کشور از ابتدای امسال

گرگان - ایرنا - قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۴۵۰ هزار پرونده تخلف تعزیراتی در کشور تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا عباس ذاقلی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۴۴۰ هزار فقره معادل حدود ۹۹ درصد در شعب مختلف مورد رسیدگی قرار گرفته و برخی منجر به صدور رای شده و حتی اجرای احکام صادره رسیده است.

وی بیان کرد: در مجموع محکومیت‌های صادره و اجرای احکام، تاکنون ۴۵ هزار میلیارد ریال در حق دولت وصول شده که علاوه بر این مبالغ محکومیت و جریمه در حث شکات خصوصی نیز وصول شده است.

ذاقلی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان سازمانی که تنظیم‌گری بازار را برعهده دارد، در حوزه رسیدگی به تخلفات کالا و خدمات بهداشتی و غیربهداشتی و در حوزه قاچاق کالا و ارز این پرونده‌ها را تشکیل داده است.

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مربوط به هزینه‌های مدارس غیردولتی و سرویس‌های دانش‌آموزان گفت: با توجه به این که آموزش و پرورش در این خصوص همکاری مناسبی نداشته اما این سازمان رأساً به این مساله ورود کرده و از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون ۱۰ فقره پرونده تعزیزاتی تشکیل شده است.

ذاقلی افزود: یک مورد از این پرونده‌ها رسیدگی و منجر به صدور حکم شده که براساس حکم صادره، واحد آموزشی متخلف به پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال جریمه در حق دولت و بازگرداندن ۳۰ میلیارد ریال مازادی که از خانواده‌ها دریافت کرده، محکوم شد.

وی یادآور شد: مابقی پرونده‌ها نیز به نوبت در حال رسیدگی است و در ادامه بازرسی‌ها در صورت وجود تخلف، پرونده‌های دیگری نیز تشکیل خواهد شد.

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: از آنجایی که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و دولت توجه به امر تولید، اشتغال و جلوگیری از بیکاری است، ما تلاش داریم در پرونده‌های مربوط به صدور رای و محکومیت‌های واحدهای تولیدی متخلف، به شکلی اقدام کنیم تا خللی به اشتغال نیروهای آن واحدها وارد نشود.

ذاقلی افزود: به همین منظور قرارگاه ویژه این قبیل پرونده‌ها در سازمان تشکیل شده و جلساتی هم با مدیران مربوطه داشتیم تا جرایم وصول و اجرای مجازات بدون تعطیلی واحدهای متخلف، انجام شود.

وی در خصوص پرونده اخیر مربوط به یک شرکت چای و عدم اجرای تعهدات ارزی گفت: البته تاکنون گزارش این پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی واصل نشده و بعد از وصول باید بررسی کرد که جرم انجام شده مربوط به پیش یا بعد از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده، تا مرجع رسیدگی کننده مشخص شود.

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص تخلفات خودروسازان بیان کرد: پس از ورود سازمان به این حوزه و سخنان رییس سازمان مبنی بر جلوگیری از وارد شدن فروش خودرو در بورس و نیز تمکین نکردن خودروسازان به اجرای مصوبه شورای رقابت مبنی بر قیمت‌گذاری خودروها، ما به عنوان دغدغه مردم و اینکه خودرو کالای مصرفی است، با تشکیل پرونده، رسیدگی به تخلفات را آغاز کردیم.

ذاقلی اظهار کرد: شکات می‌توانند در این بخش به سایت سازمان حمایت از مصرف کننده یا سایت تعزیرات حکومتی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

وی یادآور شد: سازمان تعزیرات حکومتی تاکنون در این بخش به ۷۵۰ پرونده تشکیل شده رسیدگی‌کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha