۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۰:۲۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85313333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراف نتانیاهو: بهای سنگینی در جنگ غزه می‌پردازیم

تهران- ایرنا- بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب در یک کنفرانس خبری، اعتراف کرد که این رژیم در جنگ غزه با کشته شدن نیروهایش بهای سنگینی می‌پردازد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، نتانیاهو در کنفرانس خبری مشترک به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس عضو کابینه جنگ، مدعی شد: نیروهای ما در خان یونس طبق برنامه در حال نبرد هستند.

وی در ادامه به دیدار با خانواده‌های اسرا اشاره کرد و گفت: برای بازگرداندن آن‌ها از غزه هر کاری خواهیم کرد و به دنبال بازگرداندن همه گروگان‌های نظامی و غیرنظامی خواهیم بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد: از طریق عملیات زمینی موفق به بازگرداندن ۱۱۰ نفر از آن‌ها شدیم و این راه بازگرداندن بقیه اسرا خواهد بود.

نتانیاهو افزود: به خانواده‌های گروگان‌ها می‌گویم ما با هم می‌جنگیم و کار را یکسره می‌کنیم و حماس را نابود کرده و آنها را بازمی‌گردانیم.

وی اضافه کرد: جبالیا و خان یونس را محاصره کردیم و هیچ مکانی نیست که نتوانیم به آنجا برسیم و نیروهای ما رو در رو می‌جنگند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین، گفت: غزه باید خلع سلاح شود و تنها ارتش (رژیم) اسرائیل قادر به تحقق این امر است.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: تنها راه پایان جنگ، وارد کردن ضربه سنگین و قاطع به حماس است و از جهانیان می‌خواهم برای تحقق این هدف در کنار ما باشند.

وی افزود: هدفی مشترک را مشخص کردیم که عبارت است از بازگشت امنیت به جنوب و شمال و اقداماتی برای بازدارندگی در برابر حزب الله و پیروزی در غزه مدنظر داریم و به تامین امنیت برای ساکنان جنوب و شمال پایبندیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: بودجه‌ای به ارزش ۳۰ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای یک ماه جهت تامین نیازهای جنگ اختصاص دادیم.

از سوی دیگر بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز افزود: به حمله زمینی ادامه می‌دهیم و چیزی نمی‌تواند ما را متوقف کند و این (رژیم) اسرائیل است که آینده جنگ را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه نهایت تلاش خود را برای بازگرداندن اسرا به ویژه نظامیان قدیمی که جانفشانی کردند، به کار خواهیم گرفت، گفت: آماده ادامه جنگ برای ماه‌ها و حتی سال‌ها هستیم و روحیه خوبی داریم.

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی همچنین افزود: به آمریکایی‌ها اعلام کردیم که خشونت شهرک‌نشینان را نمی‌پذیریم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha