مدرسه سازی نهضتی پیشرو در البرز با افتتاح ۸۰  فضای آموزشی

کرج - ایرنا - سفر نخست رییس جمهور به البرز در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ، ارمغان ها و دستاوردهای فراوانی از جمله در حوزه آموزشی برای این استان داشت که در نتیجه آن تکمیل پروژه های غیر فعال عمرانی و افتتاح ۸۰ پروژه آموزشی در البرز بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نهضت مدرسه سازی در مدت زمان کمتر از ۲ سال و پس از سفر اول رییس جمهور به البرز توانست ۹۵ هزار مترمربع به سرانه آموزشی این استان بیفزاید. به دنبال این سفر رییس جمهور ۸۰ پروژه آموزشی دولتی با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در البرز به بهره برداری رسید که با توجه به ضعف جدی زیرساخت های آموزشی استان امروز با افتتاح این پروژه ها بخش قابل توجهی از مشکلات فضای آموزشی مرتفع شده است .

استان البرز با جمعیت دانش آموزی بیش از ۵۲۰ هزار نفر با کمبود فضای آموزشی روبرو است به گونه ای که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را در کلاس های درس این استان می توان دید.

به طور قطع بودجه‌ و اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای موجود نیست، به همین دلیل خیرین همیشه پای کار وارد میدان شده و با مشارکت در ساخت مدرسه در کنار دولت سهم خود را در پرورش نسل آینده سازان ایفا می کنند.

مدرسه سازی نهضتی پیشرو در البرز با افتتاح ۸۰  فضای آموزشی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اقدامات موثری در استان در جهاد مدرسه سازی انجام شده که از جمله آن می توان توسعه جهشی فضاهای آموزشی اشاره کرد.

" محسن پورگلیان " افزود: افتتاح ۸۰ فضای آموزشی در واقع ۹۵ هزار مترمربع به زیربنای آموزشی ، پرورشی و ورزشی استان البرز افزوده که تعدادی از آنها توسط خیرین ، بخشی مشارکتی بین دولت و خیرین ، بخشی هم توسط دولت ساخته شده است .

وی بیان کرد: در مجموع آورده خیرین برای اجرای عملیات پروژه های آموزشی البرز ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده و مابقی از طریق منابع دولتی تامین شده است .

.

مدرسه سازی نهضتی پیشرو در البرز با افتتاح ۸۰  فضای آموزشی

برخی از پروژه های آموزشی البرز از خواب ۱۰ ساله بیدار شد

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه رویکرد دولت اتمام پروژه های نیمه تمام بوده است، گفت: برخی از پروژه های آموزشی را دراین استان داشتیم که در نتیجه حضور و سفر استانی رئیس جمهور به همت دولت سیزدهم از خواب ۱۰ ساله بیدار شد درحالی که از سال ۹۰ مسکوت مانده بودند .

وی اضافه کرد: امروز افتخار آن را داریم که به همت و همراهی دولت ۹۰ درصد این پروژه ها را به نتیجه رسانده و تحویل نسل آینده ساز کشور داده ایم .

پور گلیان یاد آورشد: همراهی قابل توجهی در استان البرز به واسطه نگاه ویژه دولت برای حل مشکلات آموزشی وجود دارد بطوریکه که خیرین از همراهی دولت برای تکمیل پروژه های استانی راضی هستند و هیچ خیر مدرسه سازی نداریم که سهم خود را برای پروژه های آموزشی آورده باشد ولی با بد عهدی دولت مواجه شود .

مدرسه سازی نهضتی پیشرو در البرز با افتتاح ۸۰  فضای آموزشی

همراهی گروه های جهادی برای بازسازی و شاداب سازی ۲۰۰ مدرسه در البرز

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس البرز با اشاره به همراهی بی نظیر گروه های جهادی در طرح شهید عجمیان دولت سیزدهم برای بازسازی و شاداب سازی مدارس استان البرز نیز بیان کرد: قرارگاهی برای فعالیت های گروه جهادی طرح شهید عجمیان در البرز تشکیل شده است .

پورگلیان اضافه کرد: ۲۰۰ مدرسه البرز طی سال گذشته با مشارکت گروه های جهادی و اداره نوسازی مدارس استان بازسازی و زیبا سازی شده است.

وی تاکید کرد: با این افزایش، طی یک سال و نیم گذشته یک دهم درصد به فضای آموزشی استان اضافه شده اما برای رسیدن به ساخت یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر فضای آموزشی البرز نیاز داریم تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه اداره کل نوسازی البرز در بحث احداث مدرسه با مشکلاتی مواجه است، گفت: کمبود زمین برای ساخت یکی از مهمترین این مشکلات است که به نظر می‌رسد حل این معضل جز از مسیر تعامل بین بخشی میسر نیست.

وی اضافه کرد: در البرز عرصه‌های وسیع و رها شده‌ای وجود دارد که مالکیت آن با ارگان‌ها و نهادهای مختلف است و با توجه به اینکه توسعه فضای آموزشی امری است که همه از آن سود می‌برند، امیدواریم با تعامل شرایط واگذاری بخشی از این زمین‌ها برای ساخت مدارس جدید فراهم شود.

وی تاکید کرد: هر چند تا کنون هم علی رغم محدودیت‌های موجود در تامین زمین، در هر کجا که امکان احداث مدرسه جدید وجود نداشت، در مسیر توسعه فضای مدارس موجود گام برداشته و فضایی به ساختمان‌های مدارسی که شرایط لازم را دارند اضافه کرده‌ایم.

استان البرز ۲ هزارو۳۳۶ کد مدرسه با حدود ۱۸ هزار کلاس درس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha