۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85313432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین مرکز توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - اولین مرکز توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی در شهر زنجان روز چهارشنبه همزمان با بزرگداشت هفته افراد دارای معلولیت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست بهزیستی استان زنجان امروز در مراسم افتتاح این مرکز، افزود: خدمات گفتار درمانی، شنوایی شناسی، روانشناسی، مربی آموزشی و هنری و ورزشی برای کودکان بدو تولد تا ۱۰ سال در این مرکز ارائه می شود و دیگر نیازی نیست خانواده ها برای آموزش کودک ناشنوای خود به استان های دیگر بروند.

روح الله خدابنده لو با بیان اینکه در این مرکز، کودک دارای اختلال شنوایی از نظر سطح شنیداری، میزان افت شنوایی، سطح زبان بیانی و درکی و اختلالات تلفظی ارزیابی می شود، گفت: برای هر کودک برنامه درمانی اختصاصی تهیه و تدوین شده و مربی های آموزشی بر اساس برنامه اختصاصی با کودک تمرین می کنند.

این مسوول ادامه داد: در این مجموعه اقدامات و خدمات برای کودکان با اختلالات شنوایی انجام می شود تا ارتباط دریافتی و بیانی آنها با استفاده از وسیله تقویت کننده مناسب( سمعک یا کاشت حلزون) و آموزش های ویژه بهبود یابد.

به گفته وی، این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر و در بخش غیردولتی و تحت نظارت بهزیستی فعالیت خواهد کرد.

سرپرست بهزیستی زنجان ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرد دارای معلولیت شنوایی و بیش از ۸۰۰ فرد دارای اختلالات گفتاری، تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی یادآور شد: ۲ کانون ناشنوایان در شهرستان‌های زنجان و ابهر با هدف خدمت رسانی فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به افراد دارای معلولیت شنوایی و هشت پایگاه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان سه تا پنج سال تحت نظارت بهزیستی با هدف پیشگیری از معلولیت شنوایی و ارتقای سطح سلامت شنوایی در استان فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha