۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85313444
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه گردشگری "زاگرس نشینان" ایلام تا ۲۰ آذر دایر است

ایلام - ایرنا - مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: نخستین جشنواره گردشگری "زاگرس نشینان" تا ۲۰ آذرماه پذیرای بازدید و خرید مردم استان است.

"محمدجواد خانزادی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زمان فعالیت این نمایشگاه و جشنواره با توجه به استقبال مردم تا ۲۰ آذرماه تمدید شد در حالی که طبق برنامه ریزی اولیه تاریخ فعالیت این نمایشگاه و جشنواره هفتم تا ۱۷ آذرماه بود.

وی افزود: این نمایشگاه و جشنواره با هدف توانمندسازی جوامع محلی عشایری و هنرمندان صنعتگر برای نخستین بار به میزبانی استان ایلام و با مشارکت ۱۱ استان از ناحیه رویشی زاگرس برگزار شده است.

خانزادی ادامه داد: این نمایشگاه در ۵۴ غرفه و سیاه چادر برپا شده است که در آن عشایر و صنعتگران هنرمند محصولات تولیدی خود اعم از خوراکی، صنایع دستی و سوغات محلی خاص استان خود را عرضه کرده اند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه، زمینه سازی برای ایجاد یک دهکده دائمی گردشگری و عرضه محصولات عشایری استان در این مکان است.

نمایشگاه گردشگری "زاگرس نشینان" به میزبانی ایلام تا ۲۰ آذر دایر است

خانزادی توضیح داد: عشایر استان ایلام از تنوع تولید انواع محصولات خوراکی و صنایع دستی برخوردار هستند و معرفی این محصولات به عامه مردم و گردشگران وجود یک بازارچه دائمی را در استان ضروری کرده است.

وی یادآور شد: مکان کنونی نمایشگاه و جشنواره زاگرس نشینان محل مناسبی برای ایجاد دهکده گردشگری و بازارچه دائمی محصولات عشایری استان است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۹ هزار خانوار عشایری با ۶۰ هزار نفر جمعیت است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین را در اختیار دارند.

ارزش ریالی محصولات عشایری استان ۳۵ هزار میلیارد ریال در سال است.

نمایشگاه گردشگری "زاگرس نشینان" به میزبانی ایلام تا ۲۰ آذر دایر است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha