۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1029
کد خبر: 85313480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ هزار تُن گاز مایع در استان مرکزی مصرف شد

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85313480
صبا گلستانی‌منش
۱۲ هزار تُن گاز مایع در استان مرکزی مصرف شد

اراک - ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی گفت: مصرف گاز مایع در این استان ماهانه یک‌هزار و ۴۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ تُن است که در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خودرو و خانگی مصرف می‌شود و در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۱۲ هزار تُن گاز مایع مصرف شده است.

«سعید جمشیدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، سهمیه گاز مایع خانوارها را ۴۴ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: قیمت یارانه‌ای مصوب به ازای هر ۱۱ کیلوگرم گاز مایع ۲۹۷ هزار ریال است و گاز مایع با نرخ آزاد عرضه نمی‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سدف برای ثبت‌نام دریافت گاز مایع بیان کرد: این سامانه که با تلاش ۲ ساله در کشور راه‌اندازی شد مختص متقاضیان واجد شرایط برای دریافت گاز مایع است و این افراد باید برای دریافت سهمیه در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی ادامه داد: خانوارهایی که دسترسی به گاز طبیعی ندارند و مشاغلی که به گاز مایع برای فعالیت خود نیازمند هستند، می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

جمشیدی افزود: در بخش مشاغل، معرفی افرادی که گواهی مهارت دارند از طریق اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، همچنین افراد دارای شماره صنفی نیز می‌توانند با این شماره ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: افرادی که به هر دلیلی نتوانستند پروانه‌ کسب یا جواز تجارت دریافت کنند نیز با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت امکان دریافت کد موقت و ثبت‌نام را دارند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی با اشاره به این نکته که این استان جزو استان‌های سبز کشور در پوشش گاز طبیعی است، گفت: کمتر از ۲ درصد از جمعیت استان مرکزی به گاز طبیعی دسترسی ندارند و برای مصرف پخت و پز باید در پوشش گاز مایع قرار گیرند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: مازاد تولید گاز مایع شرکت به استان‌های همجوار بویژه غرب کشور که درصد بیشتری از خانوارها در پوشش گاز مایع هستند، صادر می‌شود.

بیش از ۸۰۰ نفتکش در شرکت ملی پخش‌فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha